• produkcja muzyczna
  • kursy wideo, tutoriale
  • syntezatory, samplery
  • technologia muzyczna... i wiele więcej!
Koszyk (0) | Logowanie i rejestracja

Twój poziom odniesienia
w produkcji muzycznej

Kontakt 5 dla początkujących - okładka

Kontakt 5 dla początkujących

  • Wydawnictwo: 0dB.pl
  • Autor: Tomasz Wróblewski
  • Czas trwania: 3h 56min
  • Rodzaj materiału: lekcja wideo
  • Zawartość: 18 odcinków poświęconych obsłudze samplera Native Instruments Kontakt 5 skierowanych do początkujących użytkowników
  • Fragment kursu Kontakt 5 Kompendium
Oglądaj za darmo wybrane fragmenty
Dostępne wersje:
  • online
  • download

Cena: 30 zł
Jeśli materiał występuje w wielu wersjach, o wybór zostaniesz poproszony po kliknięciu Kupuję. Aby dowiedzieć się więcej o korzystaniu z naszego sklepu, kliknij tutaj.

Kontakt 5 dla początkujących

Native Instruments Kontakt to obecnie podstawowy sampler wirtualny stosowany w świecie produkcji muzycznej. Zdecydowana większość pakietów brzmień i sampli pojawiających się na rynku przeznaczona jest właśnie dla niego, więc jeśli chcesz w swoich produkcjach bazować na samplach (zakupionych lub stworzonych samodzielnie), to znajomość tego oprogramowania jest niezbędna

Czego się nauczę?

W pierwszej części naszego dwuczęściowego kursu, przeznaczonej dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z produkcją muzyczną w komputerze lub mają już w tym zakresie pewne doświadczenie, dowiecie się wszystkiego, co pozwoli swobodnie wykorzystać wszystkie możliwości oferowane przez ten sampler. Zobaczycie czym jest biblioteka, jak ładować instrumenty i jak wygląda ich struktura, jak korzystać z przeglądarki i wyszukiwarki, a także jak konfigurować Kontakta pod kątem własnych potrzeb. Poznacie też dokładnie panel instrumentu (tak, wiemy o tym, że przy pierwszym, nomen omen, kontakcie, wygląda on nieco przerażająco), zobaczycie czym jest Multi oraz jak w praktyce wykorzystać możliwości miksera i efektów. Na sam koniec zbudujecie samodzielnie kompletną sesję wyłącznie w oparciu o sampler Kontakt.

Czy ktoś korzysta jeszcze z samplerów?

Materiały powiązane

Kontakt 5 dla początkujących jest częścią kursu Kontakt 5 Kompendium. Jako samodzielna lekcja pochodząca z tego kursu dostępna jest również część Kontakt 5 dla zaawansowanych.

Zapytamy inaczej - czy ktoś dzisiaj nie korzysta z samplerów? Współczesny sampler, taki jak Kontakt, to nie jest zwykły odtwarzacz stworzonych przez kogoś sampli (np. fortepianu czy perkusji). To tylko jedna z jego funkcjonalności i trochę tak, jakby powiedzieć, że samochód służy do tego, aby w nim siedzieć. Nowoczesny sampler to najbardziej kreatywny instrument znany ludzkości. To połączenie syntezatora, DAW, procesorów efektów i miksera w jednym. To coś, czego możliwości zaczynamy rozumieć dopiero wtedy, gdy poznamy go lepiej. I właśnie pod tym kątem powstał nasz kurs.

Czy Kontakt jest naprawdę taki skomplikowany?

No cóż, z uwagi na swoją złożoność i możliwości, prosty to on nie jest... Mając jednak tego świadomość scenariusz naszego kursu napisaliśmy tak, aby można było go dokładnie poznać i nie zabłądzić w gąszczu jego funkcji obsługowych. Od razu trzeba powiedzieć, że chcąc się go nauczyć nie mając pojęcia o samplerach, instrukcję obsługi możecie spokojnie zostawić w pudełku. Jest ona napisana tak, że dopiero gdy opanujecie obsługę Kontakta na poziomie przynajmniej średnim, będziecie mogli z niej dowiedzieć się pewnych, nie do końca dla Was oczywistych szczegółów. Próbując się z niej uczy obsługi samplera w zasadzie tylko tracicie czas.

Czym wasz kurs różni się od innych?

Jest zwarty, kompleksowo ujmuje wiele tematów i nawet osoby niezorientowane w technologii samplingu będą w stanie bardzo szybko zacząć wydajnie korzystać z Kontakta w swoich projektach. I to nie tylko ładując gotowe biblioteki, ale też zmieniając je według swoich potrzeb czy tworząc własne. A dla tych, którzy oczekują czegoś więcej, przeznaczona jest druga część naszego kursu Kontakt 5 Kompendium, czyli Kontakt 5 dla zaawansowanych.

Wybrane fragmenty

Efekty w Kontakt 5

Efekty w Kontakt 5

Miksowanie sesji

Miksowanie sesji

Zastosowanie Multi w sesji DAW

Zastosowanie Multi w sesji DAW

Galeria

Szczegółowy spis zawartości

01. Wstęp (14:53)
  • - Biblioteki i instrumenty
  • - Ładowanie instrumentów
  • - Struktura instrumentu
  • - Rola skryptów w bibliotekach
  • - Zestawy perkusyjne i dołączone rytmy
  • - Możliwość edycji instrumentów
  • - Możliwość tworzenia własnych bibliotek
02. Wtyczka vs wersja samodzielna (4:52)
  • - Kontakt jako wielowyjściowa wtyczka
  • - Ustawienia w programie DAW
  • - Kontakt jako samodzielny program
  • - Zastosowanie trybu stand-alone
  • - Dodatkowe opcje w wersji stand-alone
03. Biblioteki (7:50)
  • - Współpraca Kontakta z plikami
  • - Lokalizacja bibliotek
  • - Grafika bibliotek profesjonalnych
  • - Zastosowanie zewnętrznego dysku
  • - Struktura biblioteki
  • - Baza danych dla bibliotek
04. Przeglądanie i wyszukiwanie (5:46)
  • - Wyszukiwanie z zakładki Files
  • - Przeglądanie bibliotek w postaci graficznej
  • - Wyszukiwanie z poziomu bazy danych
05. Ustawienia (6:11)
  • - Porty audio i MIDI
  • - Ustawienia audio
  • - Ustawienia MIDI
  • - Wirtualny port MIDI
  • - Funkcjonalność wirtualnego portu MIDI
06. Konfiguracja MIDI (6:12)
  • - Zaawansowane ustawienia MIDI
  • - Porty sterujące w instrumencie
  • - Sterowanie z dwóch klawiatur
  • - Tryb omni i brzmienia warstwowe
  • - Różne opcje sterowania
07. Opcje, cz. 1 (16:46)
  • - Zakładka Interface
  • - Zakładka Engine
  • - Zakładka Handling
08. Opcje, cz. 2 (6:03)
  • - Zakładka Load/Import
  • - Zakładka Database
  • - Zakładka Memory (PC i Mac)
09. Pasek menu (12:13)
  • - Browse
  • - Master (tempo, strój i metronom)
  • - Info
  • - Output (mikser)
  • - Keyboard
  • - Quick Load
  • - Files
  • - Domyślne Multi
  • - Purge
  • - Sekcja wskaźników
10. Panel instrumentu w praktyce (24:15)
  • - Wybór brzmień
  • - Ładowanie instrumentów Quick Load
  • - Dostęp do zaawansowanych opcji instrumentu
  • - Wybór wyjścia audio i wejścia MIDI
  • - Przykład sesji DAW z konfiguracją samplera
  • - Ustawienia samplera w ramach sesji DAW
  • - Zarządzanie liczbą głosów
  • - Solo i Mute w Multi
  • - Dostrajanie instrumentów
  • - Ustawianie głośności domyślnej
  • - Minimalizacja widoku instrumentu
  • - Wysyłki Aux w praktyce
11. Multi (16:27)
  • - Tworzenie własnego Multi
  • - Zapisywanie Multi
  • - Reset Multi
  • - Zastosowanie Multi w sesji DAW
  • - Programowanie sesji
  • - Uruchamianie dwóch instancji samplera
12. Mikser (7:46)
  • - Budowa miksera Kontakt
  • - Przykładowa konfiguracja w ramach sesji
  • - Zmiany bez udziału miksera
  • - Tryb z regulacją z poziomu miksera
  • - Tworzenie oddzielnych kanałów miksera
  • - Efekty insertowe w kanałach miksera
13. Biblioteka fabryczna (34:49)
  • - Opis biblioteki fabrycznej
  • - Silniki biblioteki fabrycznej
  • - Przykład silnika w saksofonie i kontrabasie
  • - Przykład silnika w instrumentach perkusyjnych
  • - Silnik sekcji brzmień chóralnych
  • - Sekcja Orchestral i opcja Keyswitch
  • - Silnik brzmień syntetycznych
  • - Silnik Urban Beat, Groovebox i efekty
  • - Silnik Vintage
  • - Limiter dla instrumentu
  • - Silnik World
14. Przyporządkowanie kontrolerów sprzętowych (12:11)
  • - Użycie sprzętowego sterownika MIDI
  • - Konfiguracja samplera dla zewnętrznego sterowania
  • - Przypisanie kontrolki do manipulatora
  • - Sterowanie dwoma parametrami jednocześnie
  • - Przypisywanie kontrolerów z poziomu DAW
  • - Ręczne programowanie ścieżki automatyki
  • - Nagrywanie i edycja ruchów kontrolera
15. Konfiguracja brzmień gitarowych (7:18)
  • - Różne brzmienia gitarowe
  • - Reakcja klawiatury wirtualnej na Velocity
  • - Ożywianie brzmienia przez użycie Velocity
  • - Keyshift w przypadku gitary akustycznej
  • - Funkcja Latch
  • - Zmiany akordów
16. Efekty w instrumencie (14:10)
  • - Efekty wewnętrzne
  • - Efekty insertowe w instrumencie
  • - Zmiana kolejności efektów
  • - Aktywowanie efektów z zakładki Modules
  • - Presety dla efektów i łańcuchów
  • - Efekty wysyłkowe w instrumencie
  • - Efekt wysyłkowy w praktyce
  • - Przekierowanie powrotów efektów
17. Sesja w praktyce (37:07)
  • - Sesja DAW z pojedynczym samplerem
  • - Konfiguracja instrumentów i miksera w samplerze
  • - Konfiguracja ścieżek MIDI w DAW
  • - Sprawdzenie konfiguracji sesji
  • - Proces miksowania sesji
  • - Sesja DAW z wieloma instancjami samplera
  • - Porównanie wydajności w trybie jedno- i wieloinstancyjnym
  • - DAW i sampler jako oddzielne programy
18. Zakończenie (1:31)