Reason Audiomatic Retro Transformer (wideo)

Opublikowano przez

audiomaticW nowym Reasonie 7 podoba mi się wiele rzeczy. Między innymi to, że wreszcie stał się programem DAW z prawdziwego zdarzenia, że można w nim robić kompilację różnych podejść tej samej ścieżki (tzw. comping), że do podstawowych prac typu regulacja głośności, wyciszanie i solo nie trzeba przechodzić do miksera, bo odpowiednie kontrolki mamy w Racku, że kliknięcie na ścieżce podświetla od razu odpowiadające jej pozycje w Racku i mikserze, i wiele innych fajnych funkcji. Mamy też Output Buss z możliwością ich grupowania i włączenia na podgrupach i grupach propellerheadowskiej odmiany legendarnego Buss Compressora, a także możliwość kreowania torów równoległych. Bardzo ciekawy jest nowy korektor połączony z analizatorem widma (jako fan korektora Fab Filter od razu polubiłem tę funkcję dostępną w R7), a co ciekawe, korektor ten przywołujemy po prostu wciskając F2 w dowolnym miejscu, w którym chcemy go wpiąć. Ale tym, co robi prawdziwą różnicę, jest Audiomatic Retro Transformer – wtyczka Rack Extension dostępna z tą wersją programu – który pozwala uzyskać całą gamę różnego typu brzmień z gatunków lo-fi oraz retro, z uwzględnieniem brzmienia starych płyt, kaset VHS, radia AM czy taśmy, z różnym poziomem „postarzenia” oraz regulacją proporcji między sygnałem czystym a przetworzonym.
Poniżej film ze strony Propellerhead prezentujący możliwości tego procesora, który pozwala uzyskać bardzo apetyczne dźwięki. Test nowego Reasona w lipcowym numerze EiS.

11 komentarzy do wpisu „Reason Audiomatic Retro Transformer (wideo)

  1. 0dB.pl

    Midishiner :

    Coraz bardziej zastanawiam się nad Reasonem. Ja – stary i wierny Cubase’owiec :-)

    W Polsce Reason kosztuje bodajże 950 zł. Tylko ceny wtyczek do Reasona potrafią być szaleńczo różne, od kilkunastu euro do dobrze ponad 100. Z tym że sam Reason ma na pokładzie całą gamę naprawdę znakomitych efektów, do tego stopnia, że można nie potrzebować nic innego… A to, co mnie do niego mocno przekonuje to fakt, że nareszcie można pracować w porządnym widoku sesji, na cały ekran, na drugim ekranie otwierając sobie wirtualną kopię miksera SSL 🙂

  2. Midishiner

    Testuje od tygodnia demo. Brzmienie zestawów do kong-a jest niesamowite. Inżynierowie z Propellerhead udowadniają, że są na bieżąco w trendach muzycznych, a Eska to ich ulubiona stacja:-) wtyki efektowe – klasa. Kto dystrybuje reasona w Polsce? Pozdr

  3. Lektor

    Kiedy wyjeżdżałem z Polski wchodził akurat Reason 3… ależ ten czas zapierdziela. Możliwości tego programu to jedno, ale brzmienia to prawdziwe mistrzostwo świata. Często kiedy słyszę jakąś reklamówkę w tv, czy jingla w radiu rozpoznaję że Reason miał w tym swój udział 🙂

  4. sol

    Nie wspomnieliście o najważniejszej nowości w Reasonie – porcie midi 😛

    Ja używam od lat Reasona, obecnie wersja 6.5 z kontrolerem Panorama P4. Dzięki temu, że Panorama wyświetla na swoim ekranie LCD parametry z syntezatorów i efektów Reasona, mozna trochę się poczuć, jakby to był syntezator sprzętowy 😉 Niestety, wtyczki do Reasona potrafią być drogie (niektóre kosztują tyle, co np. upgrade Reasona); licencje nie są transferowalne (nie można ich sprzedać czy przekazać do innego konta użytownika) no i mają ograniczenia w kodzie (np. Korg Polysix Reasonowy nie ma niektórych opcji, które są w wersji VST) – U-He zapowiedzieli, że nie ma bata, żeby wypuścili swój syntezator w wersji RE.

  5. Lektor

    Nie mogę znaleźć kontaktu do administratora więc wrzucam tutaj. Panowie admini przeskanujcie serwer i sprawdźcie zabezpieczenia baz. Wczoraj dodałem komentarz, w obowiązkowe pole e-mail wpisałem adres… i się zaczęło. Zaczął do mnie nadchodzić spam. Bardzo możliwe że maile wypływają z Waszej bazy, bo adres który podałem był dziewiczy 🙂 nigdy jeszcze nie używałem go do korespondencji. Pozdrawiam

  6. Baltazar Gąbka

    Już kupiłem Reason’a i całkiem sporo RE do niego. Wszystko działa elegancko i jestem mega zadowolony, w którą stronę Propellerhead zmierza. Denerwuje mnie tylko jedna rzecz, ale bardzo dla mnie istotna – dlaczego sampler w Rizonie jeszcze nie otwiera bibliotek NI Kontakt albo nie ma rozszerzenia RE, które by to robiło. Brakuje mi dobrych sampli instrumentów akustycznych bądź wtyczek, które je emulują tak jak np. MusicLab RealGuitar albo wspaniałe Ministry of Rock. Super by było, gdyby EastWest zrobiło swoje wtyki jako rack extensions. Myślę, że z wersją 8 będzie udoskonalone SDK i większe możliwości dla programistów rozszerzeń.

    1. sol

      Jeśli masz bibliotekę Kontakta otwartą (tj. osobny folder z samplami .wav) to możesz je łatwo załadować do reasonowego NN-XT. Wybierz root note from pitch detection, potem zaznacz sample w oknie ładoewania i wybierz opcję automap chromatically.
      Są jeszcze drogie konwertery, ale nie da się po prostu wszystkiego łatwo przenieść, Kontakt ma wiele swoistych parametrów (np. skrypty) których nie da się przełożyć. Ja co lepsze sample po prostu renderuje z Kontakta i ładuje do Reasona. Wiem, że to głupie, ale co zrobisz 😉

      Też czekam na zmianę SDK, bo aktualnie to blokuje powstanie dobrych RE.

  7. Baltazar Gąbka

    Metoda o której mówisz nie uwzględnia warstw. Jeśli jedna nuta jest nagrana w np 10 wariacjach to trzeba wszystko ustawiać ręcznie. Ja spinam Rizona z Abletonem przez Rewire i później eksportuje ścieżki z Kontakt Player do wav, a następnie do Rizona, ale jest to uciążliwe. Chcę używać tylko Rizona bo mi w zupełności wystarcza, oprócz wspomnianej wyżej funkcjonalności.Czekam więc z niecierpliwością na kolejny ruch Propellerhead.

    1. sol

      A wiesz które sample są które? Tzn. masz jakoś logicznie oznaczone ich położenie/velocity? To może spróbuj opcji „create velocity crossfades”, s. 685- 687 w instrukcji Reasona. Żeby było jasne, niczego Reason za Ciebie nie zrobi, ale w ten sposób oszczędzisz sobie trochę roboty.

Dodawanie komentarzy do tego artykułu zostało wyłączone [?]