McDSP nie wytrzymał do NAMM…

Opublikowano przez
Mająca swoją siedzibę w samym centrum Doliny Krzemowej firma McDSP (jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm developerskich działających na rynku pro-audio), która cały czas trzymała swoich fanów w napięciu, sugerując, że na NAMM zaprezentuje nieznany nikomu produkt, wreszcie sama nie wytrzymała nerwowo i ogłosiła co też takiego zaprezentuje w Anaheim. A będzie to 6030 Ultimate Compressor, który razem z wersjami Audio Units wszystkich poprzednich wtyczek tej firmy dołączy do pakietu Classic Pack.

Czytaj dalej

PSP Audioware uczciło Nowy Rok na swój sposób

Opublikowano przez

Firma PSP Audioware postanowiła uczcić Nowy Rok po swojemu i w związku z tym udostępniła najnowszą wersję swojego pakietu sQuad (zawierającego 4 procesory AudioUnit, VST i RTAS dla Mac OS X UniversalBinary oraz VST i RTAS dla Windows x32 i x64). Nowy pakiet składa się jednak z sześciu procesorów, a dwa nowe to PSP McQ i PSP ClassicQex.Czytaj dalej

Analogowy chorus made in Poland w wersji wirtualnej

Opublikowano przez

Rodzima firma programistyczna D16 Group zasypuje nas ostatnio aktualizacjami i nowościami. Dziś ogłosiła debiut swojego kolejnego produktu z rodziny Silver. Jest to Syntorus, pełniący funkcję chorusa emulującego klasyczne rozwiązania analogowe. Ale nie jest to zwykły plug-in, jakich mnóstwo można znaleźć w Internecie.Czytaj dalej

Dramatyczny apel do użytkowników pirackich kopii FL Studio

Opublikowano przez

Firma Image Line, producent bardzo popularnego programu FL Studio, wystosowała na swojej stronie internetowej dość dramatycznie brzmiący apel do posiadaczy skrakowanego oprogramowania ich produkcji, sugerując, że jeśli sytuacja się nie zmieni, to nie pojawią się już kolejne wersje tej aplikacji. Oto treść listu w tłumaczeniu na język polski.

FL Studio – 9 powodów, aby przestać być piratem

Dzięki szerokopasmowemu internetowi uzyskanie pirackich kopii FL Studio stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wiemy jak to jest – jest taniej (a w zasadzie za darmo), poza tym „chcesz wypróbować przed zakupem” itp. Ale czy kiedykolwiek myślałeś o powodach, dla których nie należy używać pirackich kopii?Czytaj dalej

8.330 darmowych sampli do pobrania!

Opublikowano przez

Na stronie MusicRadar.com znajdziecie dobrze ponad 8 tysięcy sampli pochodzących z płyt dołączonych do magazynów Computer Music i Future Music. Wśród nich są pętle, pojedyncze dźwięki i multisample w wielu gatunkach muzycznych, a wszystkie całkowicie za darmo.Czytaj dalej

Fender odkrywa karty przed NAMM

Opublikowano przez
W 50. rocznicę debiutu instrumentu Jazz Bass firma Fender ogłosiła informacje o nowościach, jakie już za kilka dni zostaną zaprezentowane na targach NAMM. Fender postanowił uczcić rocznicę całą gamą nowych produktów, i choć informacje o nich są jeszcze objęte embargiem, my postaramy się przekazać to, co na ten moment przekazać można.

Czytaj dalej

Free Moog Voyager Samples – pakiet brzmień NI Kontakt

Opublikowano przez

Na swojej stronie internetowej Ajondo zamieścił następujący wpis:

„Spróbkowałem kilka brzmień Mooga Vayager i zbudowałem z nich bezpłatny instrument dla samplera Kontakt. Wszystkie sample zostału pozyskane przy pomocy sprzętu analogowego, takiego jak API A2D, 5500, 2500, SMC 2b i Hammer EQ. Aktualnie możecie pobrać z mojej strony dwa pakiety demo: Big Boy oraz I saw U. Niebawem pojawią się kolejne. Życzę miłej zabawy”

Zapowiada się ciekawie (i darmowo…). Zresztą posłuchajcie sami, a później pobierajcie dostępne biblioteki:

Bob Ludwig wzywa do opamiętania

Opublikowano przez
Tutaj znajdziecie transkrypcję wywiadu ze słynnym masteringowcem Bobem Ludwigiem, którego tematyką jest wojna głośności. Ludwig dołącza się do głosu tych, którzy uważają to zjawisko za wyjątkowo niekorzystne dla muzyki.
Ludzie twierdzą, że możliwość przesyłania plików przez Internet zabija przemysł muzyczny, ale zarówno ja, jak i wielu innych uważamy, że nie mniejszą szkodę robi zbytnie przekompresowanie współczesnych nagrań, przez które nasz słuch bardzo się męczy. Przełom nastąpił wtedy, gdy na rynku pokazała się płyta Death Magnetic zespołu Metallica. Materiał ztego krążka trafił też do gry Guitar Hero, ale okazało się, że brzmienia z Guitar Hero i płyty CD znacznie się różnią, ponieważ w tym pierwszym przypadku nie zastosowano przerażającej kompresji, jaką potraktowano materiał z albumu. Wtedy słuchacze dostrzegli różnicę i zrozumieli, jak ta muzyka brzmi naprawdę.
W wywiadzie Ludwig powołuje się na film z prezentacją, którą zamieszczamy poniżej.

Chińczycy robią oprogramowanie muzyczne

Opublikowano przez
Firma H.E. Audio szykuje się do premiery wersji 1.2 instrumentu o nazwie Acoustic Guitar-Steel, i dla zaostrzenia apetytów ewentualnych nabywców postanowiła udostępnić nieco okrojoną wersję FREE. Wtyczka bazuje na odtwarzaniu sampli oryginalnych instrumentów akustycznych, dając użytkownikowi możliwość edycji obwiedni, modulacji oraz stosowania efektów delay i chorus. Prosty interfejs użytkownika oraz graficzna klawiatura MIDI zdecydowanie ułatwiają obsługę instrumentu.

Czytaj dalej

Top Gear wchodzi do studia nagrań

Opublikowano przez

Panowie ze słynnego brytyjskiego programu Top Gear wybrali się do studia nagrań, by przekonać się, czy z dźwięku silników samochodowych można  stworzyć muzykę. Wcześniej jednak James May spróbkował odgłosy silników takich maszyn jak Ferrari, Chevrolet Corvette, Suzuki Swift i Mazda RX-8. Próbki trafiły do samplera EXS-24 i wtyczki Auto-Tune, a następnie, po odpowiednim dostrojeniu, stworzono z nich melodię będącą motywem przewodnim programu Top Gear.

Jak powiedział realizator ze studia, w którym odbywała się ta produkcja, trudno wydobyć z silnika spalinowego głos przypominający Barbarę Streisand, ale i tak końcowy efekt jest powalający…