Top Gear wchodzi do studia nagrań

Opublikowano przez

Panowie ze słynnego brytyjskiego programu Top Gear wybrali się do studia nagrań, by przekonać się, czy z dźwięku silników samochodowych można  stworzyć muzykę. Wcześniej jednak James May spróbkował odgłosy silników takich maszyn jak Ferrari, Chevrolet Corvette, Suzuki Swift i Mazda RX-8. Próbki trafiły do samplera EXS-24 i wtyczki Auto-Tune, a następnie, po odpowiednim dostrojeniu, stworzono z nich melodię będącą motywem przewodnim programu Top Gear.

Jak powiedział realizator ze studia, w którym odbywała się ta produkcja, trudno wydobyć z silnika spalinowego głos przypominający Barbarę Streisand, ale i tak końcowy efekt jest powalający…

Darmowy sampler dla Pro Tools

Opublikowano przez

Jeśli poszukujesz czegoś, co da ci przedsmak możliwości jakie oferuje sampler Structure, to powinieneś zajrzeć na stronę firmy Digidesign – upss, firmy Avid oczywiście – gdzie znajdziesz całkowicie bezpłatną wersję tej znakomitej wtyczki.

Structure Free został opracowany przez programistów z grupy Digidesign Advanced Instrument Research (A.I.R.) i jest nieco uszczuploną pod względem funkcjonalnym wersją samplera Structure, tak samo jak on integrującą się z sesjami Pro Tools.

Wraz ze Structure Free otrzymujemy ważącą ponad 880 MB bibliotekę startową skompilowaną przez A.I.R., ale wersja Free odtwarza również inne sample i kolekcje brzmieniowe Structure.Czytaj dalej

Bono już wie, kto okrada branżę muzyczną

Opublikowano przez

fot. Deirdre O'CallaghanNa początku nowego roku Bono (który w każdej sprawie zawsze ma coś do powiedzenia), podzielił się z czytelnikami New York Timesa (wokalista U2 dorabia na boku jako felietonista w tej poczytnej gazecie, a co…) swoimi przemyśleniami na temat rozwoju branzy muzycznej, ujmując je w dziesięć punktów (skojarzenia z dziesięcioma przykazaniami chyba są nie na miejscu).

Jedyną rzeczą, która chroni przemysł filmowy i telewizyjny przed tym co spotkało branżę muzyczną i wydawniczą, zwłaszcza gazety, jest rozmiar plików. Rosnące możliwości przepustowe sprawią jednak, że za kilka lat będzie możliwość pobrania całego sezonu 24 (serial produkcji Fox) w 24 sekundy. Wiele osób będzie przy tym uważało, że powinno to być dostępne za darmo.Czytaj dalej

TB-303 Bass Line Loop Library – płać ile chcesz!

Opublikowano przez

TB-303 Loops

TB-303 Bass Line to biblioteka pętli basowych firmy Kreative Sound, które powstały z wykorzystaniem tego kultowego instrumentu Rolanda. Wszystkie pętle są kwaso-przyjazne, a zatem można je synchronizować do tempa projektu i zmieniać ich tonacje. Można też poddać je zabiegowi plasterkowania i przearanżować zgodnie z własną fantazją i aktualnymi potrzebami.

Producent podkreśla, że każda pętla ma własny, indywidualny charakter brzmieniowy, melodyczny i rytmiczny, co wynika z zastosowania zupełnie nowego podejścia do poszczególnych elementów biblioteki. Pochodów nie budowano z tych samych sampli, ale za każdym razem programowano je od nowa używając TB-303. Wszystkie pętle mają oznaczenie royalty free.

A teraz najciekawsze, czyli cena…Czytaj dalej

Najciekawsze syntezatory 2009 roku

Opublikowano przez
Szczęśliwie dla nas miniony rok 2009 był zdecydowanie rokiem instrumentów klawiszowych, które wróciły do łask producentów i użytkowników znudzonych powielanymi na okrągło brzmieniami softsynthów i sampli. Swoją premierę miało kilka ciekawych produktów, z których zdecydowana większość jest już dostępna na naszym rynku.
Na początek tego roku postanowiliśmy opublikować małą ankietę, z pomocą której będziecie mogli wybrać najciekawszy Waszym zdaniem instrument elektroniczny AD 2009.
Znalazło się w niej 10 syntezatorów wskazanych wcześniej przez blog Synthtopia.com. Wszystkie te instrumenty mają cechy, których próżno było szukać w syntezatorach produkowanych jeszcze pięć i więcej lat temu – niesamowity potencjał brzmieniowy i akceptowalną cenę. Teraz już każdy może poważnie myśleć o zakupie uczciwie brzmiącego syntezatora, nie wydając przy tym fortuny. Zwróćcie uwagę na to, że w ankiecie pojawił się instrument, który trudno nazwać syntezatorem (Moog Etherwave Plus). Zamieszczony jednak został przez pewien sentyment do innych instrumentów tej firmy, bardzo aktywnej od kilku lat i mającej na swoim koncie szereg ciekawych propozycji (za moment będziemy wreszcie mogli podziwiać nowego Taurusa!). A zatem – klikajcie i wybierajcie! A jeśli macie jakieś sugestie, uwagi lub przemyślenia, zachęcamy do komentowania tego wpisu.

Programowanie pochodów basowych w TB-303

Opublikowano przez

Projektanci urządzenia pod nazwą Roland TB-303 Computer Controlled Bassline Synthesizer nawet w najśmielszych marzeniach nie podejrzewali, że ich produkt zrobi tak oszałamiającą karierę i stanie się podstawowym instrumentem wielu generacji muzyków. To srebrne pudełko, które z założenia miało pełnić funkcję automatycznego akompaniatora, wróciło do łask dzięki temu, że wielu jego pierwszych nabywców nie widząc w nim nic interesującego sprzedawało urządzenie za bezcen. Trafiwszy w ręce niezbyt zamożnych, ale za to kreatywnych ludzi potrafiło jednak pokazać prawdziwy pazur, a nagrane z jego pomocą dźwięku basu słychać obecnie w wielu najważniejszych nagraniach muzyki końca XX wieku.

Poniższe, trwające prawie 8 minut wideo pokazuje, jakie efekty można uzyskać przez odpowiednie zaprogramowanie TB-303 i umiejętne wykorzystanie wszystkich manipulatorów odpowiedzialnych za brzmienie.

Perkusiście Metalliki dzwoni w uszach

Opublikowano przez

Hałas w sali koncertowej jest niesamowity. Fani krzyczą „Metallica… Metallica!”. Lars Ulrich podnosi pałki wysoko nad głowę i napawa się entuzjazmem tłumu. Przez ułamek sekundy wrzawa z widowni zamienia się dziki grzmot. Ulrich zdecydowanym ruchem opuszcza pałki i zaczyna grać. Na scenie słychać zawodzenie gitary, niskie dźwięki basu, a on zapamiętale tłucze w bębny.
„Gram głośną muzykę rockową od 35 lat”, mówi Ulrich, lat 46, perkusista grupy Metallica. „Do tej pory nigdy nie korzystałem z jakichkolwiek rzeczy do ochrony słuchu”. Po pewnym czasie okazało się jednak, że hałas zaczął go prześladować także poza salą prób i koncertowymi arenami. „Mam ciągłe dzwonienie w uszach. Słyszę je cały czas, bez przerwy”.Czytaj dalej

Złote dziecko dzieli się z innymi

Opublikowano przez

Goldbaby to pochodzący z zamieszkałej przez nietoperze i ptaki takahe Nowej Zelandii realizator dźwięku i kreator brzmień, który przepada wręcz za klasycznymi maszynami perkusyjnymi, syntezatorami oraz leciwym sprzętem studyjnym.

W swej miłosci do antycznych urządzeń posunął się do tego, by udostępnić za darmo owoce swojej wielomiesięcznej pracy. A są nimi 24-bitowe sample WAV, pliki REX i wzorce rytmiczne stworzone z wykorzystaniem takich klasyków jak Akai MPC60, Roland TR-606, TR-808 i TR-66. Wszystko to, i całą masę innych darmowych smakołyków, znajdziecie na jego stronie w dziale Free Stuff.

Fairlight poszerza serię Xynergi

Opublikowano przez

Wstająca niczym Feniks z popiołów australijska firma Fairlight (tak, to ta sama, która na przełomie lat 70. i 80. zrewolucjonizowała rynek muzyczny opracowując stacje roboczą CMI), funkcjonująca obecnie jako producent systemów postprodukcyjnych, informuje o swoim najnowszym wyrobie. Jest to XE-6, 6-kanałowe rozszerzenie sprzętowe przeznaczone do współpracy z platformą produkcyjną Xynergi Media Production Center (patrz film poniżej). Silnik kontrolera wyposażonego m.in. w sześć zmotoryzowanych, czułych na dotyk suwaków, stanowi moduł DSP o symbolu CC-1, wykorzystujący układy programowalne FPGA.