• produkcja muzyczna
  • kursy wideo, tutoriale
  • syntezatory, samplery
  • technologia muzyczna... i wiele więcej!
Koszyk (0) | Logowanie i rejestracja

Twój poziom odniesienia
w produkcji muzycznej

Kontakt 5 dla zaawansowanych - okładka

Kontakt 5 dla zaawansowanych

  • Wydawnictwo: 0dB.pl
  • Autor: Tomasz Wróblewski
  • Czas trwania: 3h 36min
  • Rodzaj materiału: lekcja wideo
  • Zawartość: 16 odcinków poświęconych obsłudze samplera Native Instruments Kontakt 5 skierowanych do użytkowników pracujących już wcześniej z tym narzędziem
  • Fragment kursu Kontakt 5 Kompendium
Oglądaj za darmo wybrane fragmenty
Dostępne wersje:
  • online
  • download

Cena: 35 zł
Jeśli materiał występuje w wielu wersjach, o wybór zostaniesz poproszony po kliknięciu Kupuję. Aby dowiedzieć się więcej o korzystaniu z naszego sklepu, kliknij tutaj.

Kontakt 5 dla zaawansowanych

Korzystasz już z samplera Kontakt 5? A może zapoznałeś się już z naszym kursem Kontakt 5 dla początkujących? Wiesz już zatem, jakie możliwości drzemią w tym potężnym narzędziu. Najwyższy czas przenieść nasz poziom znajomości obsługi tego samplera na wyższy poziom i sprawić, by zaczął on odgrywać istotną rolę w naszej pracy z muzyką (i nie tylko).

Dla kogo jest ten kurs?

W tej części naszego kursu zagłębiamy się w funkcje, z których na podstawowym etapie obsługi Kontakta zazwyczaj nie korzystamy, ponieważ wydają nam się trochę zagmatwane i sprawiają wrażenie nie do końca potrzebnych. Bo w czym jest problem? Aktywujemy bibliotekę (lub szereg bibliotek), odpowiednio definiujemy porty MIDI, dopasujemy trochę brzmienia, i wszystko gra. Owszem, gra, ale teraz chodzi o to, by wykazać się prawdziwą kreatywnością i wycisnąć z naszego samplera maksimum jego możliwości, ułatwić i przyspieszyć pracę, a może nawet zacząć tworzyć własne, komercyjne biblioteki?

Czego się z niego nauczę?

Materiały powiązane

Kontakt 5 dla zaawansowanych jest częścią kursu Kontakt 5 Kompendium. Jako samodzielna lekcja pochodząca z tego kursu dostępna jest również część Kontakt 5 dla początkujących.

Nauczysz się kreatywnie korzystać z automatyki, opanujesz obsługę kluczowej dla wielu bibliotek funkcji keyswitching i keyshifting, zobaczysz jak z wykorzystaniem funkcji Purge można zwolnić olbrzymie zasoby pamięci RAM, a także poznasz rolę warstw i podziałów klawiatury. Zobaczysz jak można w praktyce wykorzystać możliwości wspaniałych efektów dostępnych w ramach Komplete 9, jak Solid G-EQ, Solid Bus Compressor, Transient Master i Tape Saturator. Nauczysz się też tworzyć własną bibliotekę kilkoma kliknięciami myszką, także z użyciem grup i stref, które niesamowicie wzbogacą jej możliwości.

Zobaczysz również jak łatwo można zmapować całą strukturę biblioteki i jak zbudować kompletny instrument mając do dyspozycji tylko kilka jego sampli. W pełni wykorzystasz możliwości edytora, z opcjami markerów, modulacji i siatki. Nauczysz się jak rozłożyć pętlę na czynniki pierwsze i zbudować z niej zupełnie inną strukturę, albo kilka różnych instrumentów. Jeśli masz żyłkę programisty, to możesz też dowiedzieć się, jak tworzyć i wykorzystywać skrypty. Poznasz też wszystkie tryby pracy samplera (a jest ich przynajmniej 7), zagłębisz się w szczegóły modułów emulacji brzmienia, a także dowiesz się, jak kreatywnie wykorzystać komutację i grupy w mikserze.

Co dalej?

To już zależy tylko od Ciebie. Po obejrzeniu obu części naszego kursu obsługi samplera Kontakt 5 będziesz już wiedział niemal wszystko co pozwoli Ci go wykorzystać na wszelkie możliwe sposoby. Może on być zwykłym, wielobrzmieniowym modułem odtwarzającym różne instrumenty, może być narzędziem do tworzenie bibliotek z sampli, które sam pozyskasz, ale może też być centrum Twojego systemu kreowania zupełnie nowych struktur dźwiękowych, jakich jeszcze nikt i nigdzie nie słyszał.

Wybrane fragmenty

Modulacja początku odtwarzania

Modulacja początku odtwarzania

Rozbicie partii na poszczególne sample

Rozbicie partii na poszczególne sample

Wewnętrzne grupy Bus

Wewnętrzne grupy Bus

Galeria

Szczegółowy spis zawartości

01. Wstęp (1:18)
02. Zaawansowane opcje (18:44)
  • - Zmiana identyfikatorów automatyki dla różnych instrumentów
  • - Import instrumentów z funkcją keyswitch
  • - Struktura bibliotek zamkniętych i otwartych
  • - Funkcje audio i ustawienia latencji
  • - Praktyczne zastosowanie funkcji Purge
03. Podziały i warstwy (16:31)
  • - Prosty podział klawiatury
  • - Prosty podział warstw
  • - Zaawansowany podział w warstwach
  • - Dostępność pozycji w menu File
  • - Zaawansowany podział klawiatury
  • - Transpozycja w podziale klawiatury
  • - Podział w warstwach z użyciem Velocity
04. Automatyka (9:46)
  • - Zastosowanie automatyki
  • - Dostęp do parametrów automatyki
  • - Przypisywanie automatyki z zewnętrznych kontrolerów
  • - Sterowanie automatyką z poziomu DAW
  • - Przypisywanie kontrolerów przez przeciąganie
  • - Automatyka w praktyce w ramach sesji DAW
05. Korekcja, kompresja, Transient Master i Tape Saturator (26:20)
  • - Nowe procesory efektów w Komplete 9
  • - Dostęp do najnowszych efektów w samplerze
  • - Korektor Solid G-EQ
  • - Kompresor Solid Bus Compressor
  • - Kolejność kompresor-korektor (lub odwrotnie)
  • - Funkcja Link w Solid Bus Compressor
  • - Miernik tłumienia w Solid Bus Compressor
  • - Transient Master
  • - Tape Saturator
06. Tworzenie własnych instrumentów (11:49)
  • - Sposób pozyskiwania dźwięków dla samplera
  • - Tworzenie instrumentu z jednej próbki
  • - Root Note
  • - Automatyczne vs indywidualne próbki
  • - Tworzenie instrumentów z kilku strategicznych sampli
  • - Ustalanie Root Note
  • - Ręczne mapowanie sampli
  • - Automatyczne mapowanie (wersja prosta)
07. Grupy (9:53)
  • - Rozkładanie sampli dla stworzenia grupy
  • - Grupy i strefy
  • - Edycja grupy
  • - Tworzenie nowej grupy
  • - Wybór grupy do edycji
  • - Edycja większej liczby grup
  • - Mapowanie sampli oddalonych o oktawę
08. Automatyczne mapowanie (6:08)
  • - Odpowiednie nazewnictwo plików
  • - Wstępny import grupy sampli
  • - Automap Setup
  • - Automatyczne porządkowanie
  • - Pełne mapowanie automatyczne
09. Edytor audio i podstawy modulacji (27:39)
  • - Zakres działania edytora audio
  • - Okno edytora
  • - Narzędzia edycyjne
  • - Panel Grid i markery
  • - Korzystanie z zewnętrznego edytora
  • - Opcje edytora w praktyce
  • - Modulacja początku odtwarzania
  • - Modulacja barwy pad
10. Moduł Grid (8:19)
  • - Tryb Fix
  • - Tryb Auto
  • - Nadrzędność siatki Grid
  • - Znaczniki i ich edycja
11. Moduł Sample Loop (14:08)
  • - Pętle w module Sample Loop
  • - Tworzenie obszarów zapętlenia
  • - Funkcja Loop Edit
  • - Odstrajanie zaznaczonych fragmentów
  • - Ustalanie liczby powtórek
  • - Programowanie pętli w sekwencji
  • - Odtwarzanie zaprogramowanej sekwencji
12. Moduł Sync/Slice i podział pętli na próbki (21:40)
  • - Podstawowe zadania modułu Sync/Slice
  • - Tryb Beat Machine
  • - Zaawansowana manipulacja rytmem z wykorzystaniem znaczników
  • - Dekonstrukcja rytmów i sekwencji
  • - Tryb Timemachine Pro
  • - Rozbicie partii na poszczególne sample
  • - Eksport próbek do edytora mapowania
  • - Eksport próbek z generowaniem pliku MIDI
13. Obwiednie dla stref (22:37)
  • - Wywoływanie obwiedni w edytorze
  • - Edytowanie obwiedni
  • - Dodatkowa modulacja obwiedni
  • - Wpływ siatki Grid na obwiednię
  • - Dodawanie obwiedni głośności i panoramy
  • - Efekty dla pliku z obwiedniami
  • - Kopiowanie obwiedni i wybiórcze działanie efektów
14. Skrypty (7:21)
  • - Zadania skryptów
  • - Dostęp do skryptów
  • - Zabezpieczenia skryptów
  • - Samodzielne pisanie skryptów
  • - Skrypty dostępne w samplerze
  • - Przykłady fabrycznych skryptów
15. Moduły Source i Amplifier (12:02)
  • - Silniki/tryby modułu Source
  • - Tryb Sampler
  • - Tryb DFD
  • - Tryb Tone Machine
  • - Tryby Time Machine
  • - Tryb Beat Machine
  • - Tryb S1200
  • - Tryb MP60
  • - Regulatory trybów samplera
  • - Moduł Amplifier
  • - Channel Routing
  • - Wewnętrzne grupy Bus
16. Zakończenie (1:15)