Produkcja muzyczna + Dubstep z Massive
Pakiet złożony z kursów wideo Produkcja muzyczna od podstaw oraz Dubstep z syntezatorem Massive.
Materiały powiązane |
---|
Nie chcesz kupować całego pakietu? Na naszej witrynie możesz nabyć oddzielnie każdy z kursów wchodzących w skład pakietu! |
Prawdziwy bestseller
Produkcja muzyczna od podstaw to najchętniej kupowany kurs znajdujący się w ofercie 0dB.pl, którego nabywcami zostało już wiele tysięcy osób. I nie bez przyczyny, ponieważ ten wyjątkowy wideo-podręcznik pozwala zrozumieć, na czym tak naprawdę polega praca z materiałem muzycznym w cyfrowym środowisku DAW, i na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby uzyskać profesjonalne rezultaty. W połączeniu z kursem Dubstep z syntezatorem Massive, gdzie wyjaśnione są techniki uzyskiwania interesujących syntetycznych brzmień, stanowi on świetny punkt startowy dla wszystkich pragnących tworzyć muzykę na komputerze.
Wybrane fragmenty
Produkcja muzyczna od podstaw
Dubstep z syntezatorem Massive
Galeria
Produkcja muzyczna od podstaw
Dubstep z syntezatorem Massive
Szczegółowy spis zawartości
Produkcja muzyczna od podstaw
01. Interfejs programu DAW (36:36)
- 00:17 – Struktura programu typu DAW
- 02:06 – Cockos Reaper – użytkowanie, zakup i funkcje
- 04:07 – Programy DAW o innej strukturze
- 05:16 – Podobieństwa programów DAW
- 05:59 – Widok sesji i widok miksera
- 06:26 – Skróty klawiaturowe – znaczące przyspieszenie pracy
- 08:22 – Klipy audio i MIDI, import i obsługa
- 11:39 – Klipy, pliki i edycja nieniszcząca
- 12:28 – Metody zapisu i eksportu sesji
- 13:47 – Rozwiązywanie problemów z otwieraniem sesji
- 17:38 – Etapy produkcji muzycznej
- 21:04 – Panel sterowania parametrami ścieżki audio
- 22:12 – Dokonywanie nagrań wielośladowych audio
- 22:59 – Efekty insertowe
- 24:44 – Widok miksera
- 26:02 – Hybrydowy widok sesji i miksera
- 26:40 – Pasek transportu
- 28:54 – Sprawne poruszanie się po projekcie
- 34:04 – Grupowanie, przemieszczanie i kopiowanie
02. Siatka tempa (13:00)
- 00:17 – Czym jest siatka tempa
- 00:48 – Typy siatki tempa
- 03:29 – Funkcja przyciągania (Snap to grid)
- 04:15 – Opcje siatki
- 05:41 – Czasowe wyłączanie przyciągania
- 06:10 – Wybór elementów przyciągania
- 07:14 – Zaawansowane opcje tempa projektu
- 10:08 – Master tempo
03. Grupy, miks i wysyłki (27:45)
- 00:17 – Historia rozwoju mikserów audio
- 02:29 – Miksery interfejsów audio i programów DAW
- 03:26 – Rodzaje miksów
- 03:46 – Tworzenie grup w programie DAW
- 06:17 – Grupy w warstwach (podgrupy)
- 08:05 – Tworzenie grup dla sekcji instrumentów
- 10:07 – Kontrola poziomów i kolejność prac podczas miksu
- 13:55 – Kompresja równoległa na całym miksie
- 16:46 – Tworzenie i zastosowanie wysyłek dla pogłosów
- 17:14 – Ustawianie pierwszego pogłosu
- 23:27 – Ustawienie drugiego pogłosu
- 24:56 – Synteza dwóch typów pogłosu
04. Nasz słuch a kompresja (08:33)
- 00:17 – Podstawowe zasady działania narządu słuchu
- 01:11 – Szkolenie słuchu
- 01:46 – Narząd słuchu jako kompresor
- 02:55 – Zakresy działania słuchu
- 03:46 – Określanie kierunku w kontekście kompresji
- 06:06 – Dominujące znaczenie transjentów
05. Kompresja – wprowadzenie (05:17)
- 00:17 – Procesory dynamiki
- 00:59 – Threshold
- 01:54 – Ratio
- 03:46 – Zwiększanie głośności materiału
06. Budowa kompresora, część 1 (12:56)
- 00:17 – Kompresor jako automatyczny regulator głośności
- 00:45 – Elementy kompresora
- 01:22 – Blok tłumienia
- 01:55 – Kompresja VCA
- 02:40 – Prostownik sygnału sterującego
- 03:48 – Znaczenie poszczególnych regulatorów
- 04:19 – Zjawisko nadtłumienia (overlimiting)
- 05:34 – Zaawansowane kształtowanie obwiedni sygnału
- 09:39 – Porównanie trybów feed-forward i feed-backward
- 11:56 – Charakterystyka kompresora typu 1176
07. Budowa kompresora, część 2 (19:29)
- 00:17 – Podstawowe regulatory w praktyce
- 07:27 – Charakterystyka przejścia (kolano kompresji)
- 12:15 – Elementy wpływające na brzmienie kompresora
- 15:29 – Funkcje automatyki w kompresorach
- 17:03 – Tryb linkowania kanałów
08. Typy kompresorów (FET) (07:19)
- 00:17 – Tranzystor FET
- 01:37 – Układ sterowania
- 02:16 – Urei 1176 – historia i zastosowanie
- 04:33 – Problemy kompresorów FET
- 05:13 – API 2500 – inny sposób kompresji FET
- 06:15 – Szum i jego redukcja
09. Typy kompresorów – optyczne (10:36)
- 00:17 – Zasada pracy i elementy kompresora LA-2A
- 03:12 – Charakterystyczne cechy kompresorów optycznych
- 04:35 – Kompresory optyczne Joemeek
- 05:29 – Kompresory „pseudooptyczne”
- 07:12 – Cyfrowe emulacje kompresorów optycznych
- 09:28 – Wady kompresorów optycznych
10. Typy kompresorów – VCA i Vari-mu (06:33)
- 00:17 – Kompresory VCA (typ dbx)
- 03:14 – Kompresory Vari-mu (typ Fairchild)
- 05:28 – Charakterystyka kompresora Vari-mu
11. Kompresor kontra limiter (15:16)
- 00:17 – Podobieństwa i różnice
- 01:57 – Podstawowe zastosowanie kompresora
- 05:46 – Podstawowe zastosowanie limitera
- 08:50 – Kompresor czy limiter?
- 14:14 – Zniekształcenia w limiterze
12. Obróbka dynamiki w praktyce (22:08)
- 00:17 – Cztery zastosowania kompresji
- 02:22 – Kompresja ograniczająca
- 04:31 – Kompresja dla podniesienia głośności
- 10:05 – Kompresja jako edycja dynamiki
- - Struktura transjentu
- - Ocena struktury czasowej
- - Kreowanie obwiedni kompresją
- 16:45 – Kompresja masteringowa na sumie
13. Kompresja wielopasmowa (15:50)
- 00:17 – Pryncypia i zakres wykorzystania kompresji wielopasmowej
- 03:48 – Ustalenie częstotliwości podziałów
- 08:02 – Ustawienie parametrów kompresji dla pasma niskiego
- 13:08 – Ustawienie parametrów kompresji dla pasma środkowego
- 14:19 – Ustawienie parametrów kompresji dla pasma wysokiego
14. Korekcja barwy dźwięku (23:03)
- 00:17 – Wprowadzenie
- 00:58 – Pasma w korektorze oktawowym
- 08:34 – Brzmienie dobrego korektora graficznego
- 11:37 – Pierwsze zastosowania korekcji
- 12:24 – Wstępna produkcja czy korekcja śladów?
- 14:18 – Typy filtrów – wprowadzenie
- 14:39 – Zastosowanie analizatora VST
- 15:56 – Filtry pasmowe i emulacja API 560
- 17:21 – Filtry parametryczne i emulacja SSL 4000
- 18:10 – Filtry półkowe, HF/LF i rezonansowe
- 20:40 – Filtry w praktyce
15. Korekcja w praktyce (27:31)
- 00:19 – Wprowadzenie
- 01:00 – Widmo i korekcja przebiegu sinusoidalnego
- 02:49 – Widmo i korekcja przebiegu piłokształtnego
- 04:39 – Widmo i korekcja przebiegu prostokątnego
- 05:49 – Widmo i korekcja szumu białego
- 06:53 – Korekcja barwy bez użycia korekcji
- 08:33 – Korekcja stopy zestawu perkusyjnego
- 10:19 – Korekcja brzmienia werbla
- 11:16 – Korekcja gitary elektrycznej
- 13:22 – Korekcja basu
- 17:43 – Zaawansowana korekcja werbla
- 19:27 – Korekcja wokalu
- 22:20 – Korekcja brzmienia hammonda i gitary solowej
16. Podstawy MIDI w programie Cubase (28:30)
- 00:17 – MIDI jako format uniwersalny
- 01:27 – Podłączenie klawiatury MIDI
- 01:55 – Tworzenie ścieżki instrumentalnej
- 04:23 – Opcje wyboru źródła MIDI
- 05:12 – Przypisywanie kontrolerów w Quick Control
- 07:20 – Przygotowanie do nagrania MIDI i zapis
- 08:53 – Odtwarzanie nagranego materiału
- 09:46 – Edycja w Key Editor (edytor pianolowy)
- 13:52 – Nagrywanie bitu za pomocą kontrolera
- 15:57 – Edycja w Drum Editor (edytor perkusyjny)
- 17:46 – Edycja brzmień perkusyjnych
- 19:36 – Przygotowanie bitu do renderingu
- 21:52 – Opcje eksportu bitu do postaci WAV
- 23:39 – Przygotowanie partii basu
- 25:11 – Edycja w trybie In-Place (w oknie projektu)
- 26:46 – Edycja brzmienia basu w kontekście bębnów
- 27:50 – Eksport basu do postaci WAV
Dubstep z syntezatorem Massive
01. Wstęp (3:46)
- Omówienie możliwości instrumentu
02. Struktura (9:05)
- Budowa syntezatora
03. Oscylatory (17:41)
- Źródła dźwięku w Massive
04. Oscylator modulujący (13:00)
- Źródło modulacji oscylatorów i filtrów syntezatora
05. Feedback (7:52)
- Moduł sprzężenia zwrotnego jako dodatkowe źródło dźwięku
06. Filtry (16:59)
- Elementy kształtowania barwy i dynamicznej kreacji dźwięku
07. Obwiednie (20:23)
- Sterowanie parametrami z uwzględnieniem zmian w funkcji czasu
08. Macro i Side-Chain (12:50)
- Grupowanie parametrów do współbieżnej edycji
09. Bas w stylu reese (14:39)
- Tworzenie charakterystycznego brzmienia tłustej i nasyconej partii basu
10. House opener (12:55)
- Kreowanie basu z modulacją bazującą na filtracji
11. FX 1 (10:14)
- Świdrujące brzmienie efektowe zsynchronizowane z tempem
12. Talking bass (14:44)
- Charakterystyczna dla dubstepu partia "mówiącego basu"
13. Dodatki (22:13)
- Budowa dodatkowych brzmień ubarwiających aranżację
14. Końcowy montaż (19:39)
- Ostateczne zgranie projektu oraz wstępny mastering