Dubstep z syntezatorem Massive
Dubstep w tytule kursu jest tylko pretekstem do zaprezentowania olbrzymich możliwości klasycznego obecnie syntezatora wirtualnego, jakim jest Native Instruments Massive. Na gwałtownie zmieniającym się rynku oprogramowania muzycznego Massive jest jednym z nielicznych instrumentów, który od swojej premiery w 2007 roku przeszedł w zasadzie tylko kilka niewielkich zmian. To najlepiej świadczy o klasie tego syntezatora i jego absolutnie wyjątkowej funkcjonalności.
Czego się nauczę po obejrzeniu kursu?
Przede wszystkim zrozumiesz, czym tak naprawdę jest Massive i jak olbrzymi potencjał brzmieniowy w nim tkwi. Po obejrzeniu naszego kursu i wykonaniu wraz z nami szeregu operacji związanych z jego obsługą będziesz mógł w pełni świadomie i ze zrozumieniem tworzyć własne brzmienia w praktycznie dowolnej stylistyce. A nic nie daje takiej sytuacji jak „wykręcenie” barwy, której nie stworzył nikt przed Tobą, i którą będziesz mógł użyć w swojej produkcji.
Po co mi własne barwy? Przecież mam mnóstwo presetów
Podobne materiały |
---|
Interesuje Cię tworzenie różnego typu syntetycznych brzmień? Zapoznaj się również z naszym kursem Sylenth1 od podstaw! |
Ktoś kiedyś ładnie, ale mało dyplomatycznie powiedział, że „presety są dla cieniasów”. I choć jesteśmy dalecy od takiego sformułowania, to jest w tym trochę racji. Bazując na presetach zazwyczaj nie znasz struktury tak stworzonego brzmienia - podoba Ci się lub nie. W procesie produkcji muzyki często jednak okazuje się, że niektóre barwy trzeba zmienić już w trakcie pracy. W przypadku presetów błądzisz po omacku, albo tracisz czas na rozpracowywanie szczegółów konfiguracji instrumentu na zasadzie „co tu zmienić, żeby było tak i tak”. Budując świadomie swoją własną barwę poznajesz ją na wylot i potem nie masz żadnych problemów ze znalezieniem tych elementów, które trzeba skorygować, i dokładnie wiesz jak to zrobić. Uwierz nam, to przyspiesza znacząco pracę, wyzwala kreatywność i niemal zawsze kończy się spektakularnym efektem brzmieniowym.
Dlaczego mam się uczyć obsługi Massive'a? Jest tyle innych świetnych syntezatorów
Owszem, świetnych instrumentów nie brakuje, jak choćby Sylenth1, któremu poświęciliśmy oddzielny kurs. Jednak wśród syntezatorów wirtualnych Massive ma dokładnie taką samą pozycję jak Minimoog wśród analogów, a Gibson Les Paul wśród gitar. Oferuje wyjątkowo mocne, przejrzyste i świetnie sprawdzające się w miksie brzmienie, a jego możliwości konfiguracji sprawiają, że bez problemu stworzysz swój indywidualny dźwięk.
Czym ten kurs różni się od innych, które znajdę w Internecie?
Tym, że obejmuje kompleksowo całą obsługę instrumentu i stworzony został tak, abyś poznał wszystkie możliwości Massive'a. Poza tym pokazuje też sposób wykorzystania instrumentu w całej aranżacji, dostarczany jest z całym szeregiem materiałów dodatkowych (pliki MIDI, presety, gotowe pliki audio), dzięki czemu otrzymujesz kompletny materiał szkoleniowy.
Dla kogo jest ten kurs?
Tworząc ten kurs, zależało nam, aby skorzystały na nim dwie grupy muzyków. Pierwszą z nich są osoby, które chcą rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem muzyki w stylistyce dubstep. Znajdą tu oni konkretne porady i wskazówki, w jaki sposób uzyskiwać brzmienia charakterystyczne dla tego właśnie gatunku.
Drugą grupą, do której adresujemy naszą publikację, są osoby zainteresowane kreowaniem od podstaw brzmienia w syntezatorze Native Instruments Massive. Materiał zawarty na niniejszej płycie DVD pozwoli im w pełni świadomie budować nowe, niepowtarzalne brzmienia, które pozwolą urozmaicić produkowaną przez nich muzykę lub też zbudować wokół tych brzmień całkiem nowe utwory.
Wybrane fragmenty
Galeria
Szczegółowy spis zawartości
01. Wstęp (3:46)
- Omówienie możliwości instrumentu
02. Struktura (9:05)
- Budowa syntezatora
03. Oscylatory (17:41)
- Źródła dźwięku w Massive
04. Oscylator modulujący (13:00)
- Źródło modulacji oscylatorów i filtrów syntezatora
05. Feedback (7:52)
- Moduł sprzężenia zwrotnego jako dodatkowe źródło dźwięku
06. Filtry (16:59)
- Elementy kształtowania barwy i dynamicznej kreacji dźwięku
07. Obwiednie (20:23)
- Sterowanie parametrami z uwzględnieniem zmian w funkcji czasu
08. Macro i Side-Chain (12:50)
- Grupowanie parametrów do współbieżnej edycji
09. Bas w stylu reese (14:39)
- Tworzenie charakterystycznego brzmienia tłustej i nasyconej partii basu
10. House opener (12:55)
- Kreowanie basu z modulacją bazującą na filtracji
11. FX 1 (10:14)
- Świdrujące brzmienie efektowe zsynchronizowane z tempem
12. Talking bass (14:44)
- Charakterystyczna dla dubstepu partia "mówiącego basu"
13. Dodatki (22:13)
- Budowa dodatkowych brzmień ubarwiających aranżację
14. Końcowy montaż (19:39)
- Ostateczne zgranie projektu oraz wstępny mastering
Polecam milosnikom elektronicznych brzmien..
Całkiem przydatny kurs.
dokladnie tego potrzebowalem. nigdzie indziej nie bylem w stanie znalezc tak dobrego kursu. warto powiedziec ze nie tylko milosnicy dubstepu znajda tu cos dla siebie. w zasadzie kazdy kto lubi kreowac wlasne brzmienia wyciagnie wiele z tej plyty. szkoda tylko ze dosc krotkie -niecale 3 i pol godziny
Bardzo przejrzyście opisany sposób konstruowania barw. W zasadzie przestałem korzystać z presetów, bo w trzy minuty uzyskam dokładnie to brzmienie o jakie mi chodzi bez grzebania i tracenia czasu na szukanie. Polecam!