• produkcja muzyczna
  • kursy wideo, tutoriale
  • syntezatory, samplery
  • technologia muzyczna... i wiele więcej!
Koszyk (0)

Twój poziom odniesienia
w produkcji muzycznej

Kontakt 5 Kompendium - okładka

Kontakt 5 Kompendium

  • Wydawnictwo: 0dB.pl
  • Autor: Tomasz Wróblewski
  • Czas trwania: 7h 32min
  • ISBN: 978-83-935054-4-9
  • Rodzaj materiału: kurs wideo
  • Zawartość: 34 odcinki poświęcone obsłudze samplera Native Instruments Kontakt 5 skierowane do początkujących i zaawansowanych użytkowników
Oglądaj za darmo wybrane fragmenty
Dostępne wersje:
  • online
  • download

Cena: 60 zł
Jeśli materiał występuje w wielu wersjach, o wybór zostaniesz poproszony po kliknięciu Kupuję. Aby dowiedzieć się więcej o korzystaniu z naszego sklepu, kliknij tutaj.

Kontakt 5 Kompendium

Kontakt 5 Kompendium składa się z dwóch części: pierwszej, dla początkujących, oraz drugiej, dla zaawansowanych. Obie te części są także dostępne jako oddzielne lekcje, by ktoś, kto zna swój poziom wiedzy na temat tego samplera, mógł wybrać odpowiadający mu kurs. Jeśli jednak jesteś zwolennikiem teorii raz, a dobrze, to Kompendium jest właśnie dla Ciebie.

Czym jest Kontakt 5?

Kontakt 5 jest samplerem, a zatem może być tym, czym tylko zechcesz. Możesz go użyć do każdej muzyki, od hip-hopu poprzez pop, rock, absolutnie wszystkie odmiany elektroniki, aż do muzyki ilustracyjnej, akustycznej, a nawet typowo symfonicznej. To w Kontakcie właśnie powstają kompletne aranżacje orkiestrowe, które później słyszysz w wielu filmowych hitach. W przeciwieństwie do muzyków orkiestrowych Kontakt nie należy do żadnych związków, może pracować w dowolnych godzinach, nie dyskutuje z dyrygentem, precyzyjnie wykonuje wszystkie zadania i nie bierze honorarium za swoją pracę (tylko raz, na początku, ale to i tak jest procent ceny, jaką trzeba by było zapłacić jednemu tylko muzykowi). Pozwala zupełnie zrezygnować z kosztownego, pracochłonnego i czasochłonnego nagrywania instrumentów akustycznych w studiu, mając przy tym znacznie większe możliwości w zakresie kształtowania dźwięku.

Sampler to swoista tajna broń wielu producentów muzycznych. Wiele osób jednak z niego nie korzysta, ponieważ przeraża ich swoją złożonością i nie do końca zrozumiałymi zasadami, jakimi się rządzi praca z nim. Po obejrzeniu tego kursu będziesz już jednak wiedzieć jak go okiełznać, zmusić do pracy w Twoim środowisku muzycznym i uzyskać znakomite efekty.

Dla kogo jest ten kurs?

Materiały powiązane

Kurs Kontakt 5 Kompendium podzieliliśmy na dwie części dostępne do nabycia w naszym sklepie jako oddzielne lekcje

Dla twórców hip-hopu, muzyki rockowej, muzyki dance i pop, aranżerów, kompozytorów, twórców muzyki ambient, dubstep... wymieniać dalej? Generalnie dla wszystkich, którzy chcą tworzyć i realizować muzykę bez absolutnie żadnych ograniczeń. Potrzebujesz w swoim utworze bębny Ludwiga nagrane w Abbey Road na zestawie sprzętu z czasów The Beatles? Masz je w 15 minut. A może sekcję smyczków do krótkiej reklamówki, która musisz skończyć na jutro, a wszyscy Twoi znajomi muzycy są akurat „poza zasięgiem”? Daj spokój! W Kontakcie 5 będziesz miał dowolne smyczki, w dowolnym składzie, w dowolnym pomieszczeniu, nagrane dowolnymi mikrofonami i grające dowolne partie.

A jeśli chcę tworzyć własne biblioteki?

Żaden kłopot. Źródłem dźwięku dla własnych instrumentów i bibliotek może być praktycznie wszystko, co wytwarza jakikolwiek dźwięk. Próbki możemy pozyskiwać metodą nagrywania dźwięku za pomocą mikrofonu, w linię, wprost z gramofonu lub starego kaseciaka (czujesz klimat?), syntezatora analogowego, który pożyczyliśmy na dwa dni lub po prostu, z jakiegoś utworu (sprawdzić, czy to legalne), z Sieci lub nawet z radia. W tym ostatnim przypadku można uzyskać doskonałe sample radiowych szumów, trzasków, odgłosów przestrajania, sygnałówki różnych egzotycznych stacji radiowych). Zaletą tworzenia własnych instrumentów i bibliotek jest to, że masz pewność, iż nikt inny nie będzie miał takich brzmień jak Ty.

Co będę umiał po obejrzeniu kursu?

Samo obejrzenie nic nie da. Trzeba wszystkie prezentowane przez nas czynności wykonać razem z nami, ale samodzielnie. Tylko w ten sposób będziesz dokładnie wiedzieć, o czym jest mowa. Do pewnych elementów będziesz musiał wracać, aby upewnić się, jaki to ma wpływ na dalsze działania. Dlatego podzieliliśmy całość na 34 odcinki i tak posegregowaliśmy cały materiał, byś mógł się w tym sprawnie poruszać. Pomyśl tylko, to jest blisko 7,5 godziny wypełnionych esencjonalną wiedzą lekcji! To niemal tyle, co cały program jakiegoś przedmiotu nauczanego przez cały semestr! Ale nie martw się, wykładamy tak przystępnie i ciekawie, że na pewno się nie znudzisz. Mamy w tym spore doświadczenie :-)

Wybrane fragmenty

Część 1 (dla początkujących)
Efekty w Kontakt 5

Efekty w Kontakt 5

Miksowanie sesji

Miksowanie sesji

Zastosowanie Multi w sesji DAW

Zastosowanie Multi w sesji DAW

Część 2 (dla zaawansowanych)
Modulacja początku odtwarzania

Modulacja początku odtwarzania

Rozbicie partii na poszczególne sample

Rozbicie partii na poszczególne sample

Wewnętrzne grupy Bus

Wewnętrzne grupy Bus

Galeria

Szczegółowy spis zawartości

Część 1
01. Wstęp (14:53)
  • - Biblioteki i instrumenty
  • - Ładowanie instrumentów
  • - Struktura instrumentu
  • - Rola skryptów w bibliotekach
  • - Zestawy perkusyjne i dołączone rytmy
  • - Możliwość edycji instrumentów
  • - Możliwość tworzenia własnych bibliotek
02. Wtyczka vs wersja samodzielna (4:52)
  • - Kontakt jako wielowyjściowa wtyczka
  • - Ustawienia w programie DAW
  • - Kontakt jako samodzielny program
  • - Zastosowanie trybu stand-alone
  • - Dodatkowe opcje w wersji stand-alone
03. Biblioteki (7:50)
  • - Współpraca Kontakta z plikami
  • - Lokalizacja bibliotek
  • - Grafika bibliotek profesjonalnych
  • - Zastosowanie zewnętrznego dysku
  • - Struktura biblioteki
  • - Baza danych dla bibliotek
04. Przeglądanie i wyszukiwanie (5:46)
  • - Wyszukiwanie z zakładki Files
  • - Przeglądanie bibliotek w postaci graficznej
  • - Wyszukiwanie z poziomu bazy danych
05. Ustawienia (6:11)
  • - Porty audio i MIDI
  • - Ustawienia audio
  • - Ustawienia MIDI
  • - Wirtualny port MIDI
  • - Funkcjonalność wirtualnego portu MIDI
06. Konfiguracja MIDI (6:12)
  • - Zaawansowane ustawienia MIDI
  • - Porty sterujące w instrumencie
  • - Sterowanie z dwóch klawiatur
  • - Tryb omni i brzmienia warstwowe
  • - Różne opcje sterowania
07. Opcje, cz. 1 (16:46)
  • - Zakładka Interface
  • - Zakładka Engine
  • - Zakładka Handling
08. Opcje, cz. 2 (6:03)
  • - Zakładka Load/Import
  • - Zakładka Database
  • - Zakładka Memory (PC i Mac)
09. Pasek menu (12:13)
  • - Browse
  • - Master (tempo, strój i metronom)
  • - Info
  • - Output (mikser)
  • - Keyboard
  • - Quick Load
  • - Files
  • - Domyślne Multi
  • - Purge
  • - Sekcja wskaźników
10. Panel instrumentu w praktyce (24:15)
  • - Wybór brzmień
  • - Ładowanie instrumentów Quick Load
  • - Dostęp do zaawansowanych opcji instrumentu
  • - Wybór wyjścia audio i wejścia MIDI
  • - Przykład sesji DAW z konfiguracją samplera
  • - Ustawienia samplera w ramach sesji DAW
  • - Zarządzanie liczbą głosów
  • - Solo i Mute w Multi
  • - Dostrajanie instrumentów
  • - Ustawianie głośności domyślnej
  • - Minimalizacja widoku instrumentu
  • - Wysyłki Aux w praktyce
11. Multi (16:27)
  • - Tworzenie własnego Multi
  • - Zapisywanie Multi
  • - Reset Multi
  • - Zastosowanie Multi w sesji DAW
  • - Programowanie sesji
  • - Uruchamianie dwóch instancji samplera
12. Mikser (7:46)
  • - Budowa miksera Kontakt
  • - Przykładowa konfiguracja w ramach sesji
  • - Zmiany bez udziału miksera
  • - Tryb z regulacją z poziomu miksera
  • - Tworzenie oddzielnych kanałów miksera
  • - Efekty insertowe w kanałach miksera
13. Biblioteka fabryczna (34:49)
  • - Opis biblioteki fabrycznej
  • - Silniki biblioteki fabrycznej
  • - Przykład silnika w saksofonie i kontrabasie
  • - Przykład silnika w instrumentach perkusyjnych
  • - Silnik sekcji brzmień chóralnych
  • - Sekcja Orchestral i opcja Keyswitch
  • - Silnik brzmień syntetycznych
  • - Silnik Urban Beat, Groovebox i efekty
  • - Silnik Vintage
  • - Limiter dla instrumentu
  • - Silnik World
14. Przyporządkowanie kontrolerów sprzętowych (12:11)
  • - Użycie sprzętowego sterownika MIDI
  • - Konfiguracja samplera dla zewnętrznego sterowania
  • - Przypisanie kontrolki do manipulatora
  • - Sterowanie dwoma parametrami jednocześnie
  • - Przypisywanie kontrolerów z poziomu DAW
  • - Ręczne programowanie ścieżki automatyki
  • - Nagrywanie i edycja ruchów kontrolera
15. Konfiguracja brzmień gitarowych (7:18)
  • - Różne brzmienia gitarowe
  • - Reakcja klawiatury wirtualnej na Velocity
  • - Ożywianie brzmienia przez użycie Velocity
  • - Keyshift w przypadku gitary akustycznej
  • - Funkcja Latch
  • - Zmiany akordów
16. Efekty w instrumencie (14:10)
  • - Efekty wewnętrzne
  • - Efekty insertowe w instrumencie
  • - Zmiana kolejności efektów
  • - Aktywowanie efektów z zakładki Modules
  • - Presety dla efektów i łańcuchów
  • - Efekty wysyłkowe w instrumencie
  • - Efekt wysyłkowy w praktyce
  • - Przekierowanie powrotów efektów
17. Sesja w praktyce (37:07)
  • - Sesja DAW z pojedynczym samplerem
  • - Konfiguracja instrumentów i miksera w samplerze
  • - Konfiguracja ścieżek MIDI w DAW
  • - Sprawdzenie konfiguracji sesji
  • - Proces miksowania sesji
  • - Sesja DAW z wieloma instancjami samplera
  • - Porównanie wydajności w trybie jedno- i wieloinstancyjnym
  • - DAW i sampler jako oddzielne programy
18. Zakończenie (1:31)
Część 2
01. Wstęp (1:18)
02. Zaawansowane opcje (18:44)
  • - Zmiana identyfikatorów automatyki dla różnych instrumentów
  • - Import instrumentów z funkcją keyswitch
  • - Struktura bibliotek zamkniętych i otwartych
  • - Funkcje audio i ustawienia latencji
  • - Praktyczne zastosowanie funkcji Purge
03. Podziały i warstwy (16:31)
  • - Prosty podział klawiatury
  • - Prosty podział warstw
  • - Zaawansowany podział w warstwach
  • - Dostępność pozycji w menu File
  • - Zaawansowany podział klawiatury
  • - Transpozycja w podziale klawiatury
  • - Podział w warstwach z użyciem Velocity
04. Automatyka (9:46)
  • - Zastosowanie automatyki
  • - Dostęp do parametrów automatyki
  • - Przypisywanie automatyki z zewnętrznych kontrolerów
  • - Sterowanie automatyką z poziomu DAW
  • - Przypisywanie kontrolerów przez przeciąganie
  • - Automatyka w praktyce w ramach sesji DAW
05. Korekcja, kompresja, Transient Master i Tape Saturator (26:20)
  • - Nowe procesory efektów w Komplete 9
  • - Dostęp do najnowszych efektów w samplerze
  • - Korektor Solid G-EQ
  • - Kompresor Solid Bus Compressor
  • - Kolejność kompresor-korektor (lub odwrotnie)
  • - Funkcja Link w Solid Bus Compressor
  • - Miernik tłumienia w Solid Bus Compressor
  • - Transient Master
  • - Tape Saturator
06. Tworzenie własnych instrumentów (11:49)
  • - Sposób pozyskiwania dźwięków dla samplera
  • - Tworzenie instrumentu z jednej próbki
  • - Root Note
  • - Automatyczne vs indywidualne próbki
  • - Tworzenie instrumentów z kilku strategicznych sampli
  • - Ustalanie Root Note
  • - Ręczne mapowanie sampli
  • - Automatyczne mapowanie (wersja prosta)
07. Grupy (9:53)
  • - Rozkładanie sampli dla stworzenia grupy
  • - Grupy i strefy
  • - Edycja grupy
  • - Tworzenie nowej grupy
  • - Wybór grupy do edycji
  • - Edycja większej liczby grup
  • - Mapowanie sampli oddalonych o oktawę
08. Automatyczne mapowanie (6:08)
  • - Odpowiednie nazewnictwo plików
  • - Wstępny import grupy sampli
  • - Automap Setup
  • - Automatyczne porządkowanie
  • - Pełne mapowanie automatyczne
09. Edytor audio i podstawy modulacji (27:39)
  • - Zakres działania edytora audio
  • - Okno edytora
  • - Narzędzia edycyjne
  • - Panel Grid i markery
  • - Korzystanie z zewnętrznego edytora
  • - Opcje edytora w praktyce
  • - Modulacja początku odtwarzania
  • - Modulacja barwy pad
10. Moduł Grid (8:19)
  • - Tryb Fix
  • - Tryb Auto
  • - Nadrzędność siatki Grid
  • - Znaczniki i ich edycja
11. Moduł Sample Loop (14:08)
  • - Pętle w module Sample Loop
  • - Tworzenie obszarów zapętlenia
  • - Funkcja Loop Edit
  • - Odstrajanie zaznaczonych fragmentów
  • - Ustalanie liczby powtórek
  • - Programowanie pętli w sekwencji
  • - Odtwarzanie zaprogramowanej sekwencji
12. Moduł Sync/Slice i podział pętli na próbki (21:40)
  • - Podstawowe zadania modułu Sync/Slice
  • - Tryb Beat Machine
  • - Zaawansowana manipulacja rytmem z wykorzystaniem znaczników
  • - Dekonstrukcja rytmów i sekwencji
  • - Tryb Timemachine Pro
  • - Rozbicie partii na poszczególne sample
  • - Eksport próbek do edytora mapowania
  • - Eksport próbek z generowaniem pliku MIDI
13. Obwiednie dla stref (22:37)
  • - Wywoływanie obwiedni w edytorze
  • - Edytowanie obwiedni
  • - Dodatkowa modulacja obwiedni
  • - Wpływ siatki Grid na obwiednię
  • - Dodawanie obwiedni głośności i panoramy
  • - Efekty dla pliku z obwiedniami
  • - Kopiowanie obwiedni i wybiórcze działanie efektów
14. Skrypty (7:21)
  • - Zadania skryptów
  • - Dostęp do skryptów
  • - Zabezpieczenia skryptów
  • - Samodzielne pisanie skryptów
  • - Skrypty dostępne w samplerze
  • - Przykłady fabrycznych skryptów
15. Moduły Source i Amplifier (12:02)
  • - Silniki/tryby modułu Source
  • - Tryb Sampler
  • - Tryb DFD
  • - Tryb Tone Machine
  • - Tryby Time Machine
  • - Tryb Beat Machine
  • - Tryb S1200
  • - Tryb MP60
  • - Regulatory trybów samplera
  • - Moduł Amplifier
  • - Channel Routing
  • - Wewnętrzne grupy Bus
16. Zakończenie (1:15)