• produkcja muzyczna
  • kursy wideo, tutoriale
  • syntezatory, samplery
  • technologia muzyczna... i wiele więcej!
Koszyk (0) | Logowanie i rejestracja

Twój poziom odniesienia
w produkcji muzycznej

Korekcja barwy dźwięku - okładka

Korekcja barwy dźwięku

Oglądaj wybrane fragmenty
Dostępne wersje:
  • online

Darmowy
Ten materiał jest darmowy. Możesz z niego korzystać bez jakichkolwiek opłat i bez konieczności logowania do serwisu 0dB.pl.

Korekcja barwy dźwięku

Korekcja barwy dźwięku jest częścią wideo-podręcznika Produkcja muzyczna od podstaw, zatem jeśli ktoś już go posiada, to znajdzie tam cały materiał z lekcji Korekcja barwy dźwięku. Jednak te osoby, które zainteresowane są wyłącznie korekcją, a nie innymi aspektami związanymi z produkcją muzyki, powinny koniecznie zapoznać się z tym materiałem, dostępnym tu jako samodzielna darmowa lekcja.

Czego się nauczysz?

Dowiesz się wszystkiego o naturze dźwięku poddanego obróbce za pomocą wszelkiego typu filtrów, z których składają się korektory barwy dźwięku. Poznasz narzędzia ułatwiające pracę z korekcją, a na przykładzie różnych ścieżek wchodzących w skład kompletnej aranżacji zobaczysz, jak stosować korekcję, aby uzyskać oczekiwany efekt finalny.

Z sensem i do rzeczy

Materiały powiązane

Korekcja barwy dźwięku jest częścią kursu Produkcja muzyczna od podstaw. Jako samodzielna lekcja pochodząca z tego kursu dostępna jest również Kompresja od podstaw.

Jednym z kluczowych aspektów pracy z korekcją jest zrozumienie, kiedy jej... nie należy stosować. Zobaczysz też, że są takie sytuacje, że zastosowanie logicznej, wydawać by się mogło, korekcji, prowadzi donikąd i jest przyczyną jeszcze większych kłopotów z brzmieniem. Poddajemy szczegółowej analizie różnego typu sygnały i pokazujemy Ci, jakie z tego płyną wnioski odnośnie dalszych działań.

Korekcja korekcji nierówna

Zdecydowana większość filtrów i korektorów bardzo głęboko działa w domenie fazowej, a w zasadzie na niej bazuje. A faza to czas. O tym, że czas to pieniądz, wszyscy zapewne wiedzą. Ale nie wszyscy wiedzą, że czas - a właściwie wprowadzane w nim zmiany, opóźnienia - oznacza kłopoty z brzmieniem. Dlatego trzeba wiedzieć, jak wykorzystywać korektory, aby wykonać swoją pracę, a jednocześnie nie przysporzyć sobie problemów.

Dodawać czy odejmować?

W naszym kursie znajdziesz szereg sprawdzonych w praktyce recept na właściwe wykorzystanie korekcji. Dowiesz się, że lepiej jest myśleć w sposób subtraktywny, co oznacza, że zamiast dodawać basu może lepiej jest zmniejszyć poziom środka i góry? A co zrobić, gdy jakiś instrument zupełnie nie układa się w miksie, choć sam w sobie ma znakomite brzmienie. Na wszystkie te pytania znajdziesz fachową odpowiedź w naszym kursie, popartą konkretnymi przykładami.

Brak zasad?

Wszyscy powtarzają, że przy pracy z dźwiękiem główną zasadą jest brak jakichkolwiek zasad. W pełni się z tym zgadzamy, ale żeby łamać zasady, trzeba je najpierw poznać, bo czym innym jest świadome łamanie zasad, a jeszcze czymś innym działanie po omacku. W naszym kursie zaprezentujemy Ci zarówno wszystkie podstawowe zasady, jak i pokażemy, kiedy i w jaki sposób można je łamać, aby nie skończyć z miksem, w którym nikt, łącznie z realizatorem, nie wie o co chodzi.

Dlaczego mój miks nie brzmi?

Pracując gorączkowo nad nowym utworem dodajemy kolejne, świetne naszym zdaniem ścieżki, wprowadzamy interesujące pomysły i rozwiązania. Ale gdy zaczynamy całość miksować, to w 90% przypadków dochodzimy do wniosku, że „nic tu nie brzmi”. Dlaczego? Pierwsza odpowiedź to: aranżacja. To ona tworzy całe brzmienie. Współcześnie jednak, gdy korzystamy z sampli, nowych instrumentów elektronicznych i źródeł dźwięków, których nikt wcześniej nie słyszał, trzeba sięgnąć po inne rozwiązania. Jednym z nich jest korekcja, której działanie można porównać do rzeźbiarskiego dłuta, pracowicie kruszącego skałę, by stworzyć z niej piękny posąg. Pokażemy Ci, jak z tego dłuta korzystać, by uzyskać piękne kształty, a jednocześnie nie zniszczyć surowca.

Zrozumieć korekcję

Oglądając nasz kurs zrozumiesz istotę korekcji, nauczysz się z niej korzystać z rozmysłem i świadomie. Poznasz też wszystkie niezbędne narzędzia (w tym szereg darmowych), które pozwalają uzyskać spektakularne efekty, a jednocześnie w pełni kontrolować proces wpływania na brzmienie.

Wybrane fragmenty

Filtry pasmowe

Filtry pasmowe

Filtry w praktyce

Filtry w praktyce

Korekcja brzmienia hammonda

Korekcja brzmienia hammonda

Galeria

Szczegółowy spis zawartości

1. Korekcja barwy dźwięku (23:03)
  • - Wprowadzenie
  • - Pasma w korektorze oktawowym
  • - Brzmienie dobrego korektora graficznego
  • - Pierwsze zastosowania korekcji
  • - Wstępna produkcja czy korekcja śladów?
  • - Typy filtrów - wprowadzenie
  • - Zastosowanie analizatora VST
  • - Filtry pasmowe i emulacja API 560
  • - Filtry parametryczne i emulacja SSL 4000
  • - Filtry półkowe, HF/LF i rezonansowe
  • - Filtry w praktyce
2. Korekcja w praktyce (27:31)
  • - Wprowadzenie
  • - Widmo i korekcja przebiegu sinusoidalnego
  • - Widmo i korekcja przebiegu piłokształtnego
  • - Widmo i korekcja przebiegu prostokątnego
  • - Widmo i korekcja szumu białego
  • - Korekcja barwy bez użycia korekcji
  • - Korekcja stopy zestawu perkusyjnego
  • - Korekcja brzmienia werbla
  • - Korekcja gitary elektrycznej
  • - Korekcja basu
  • - Zaawansowana korekcja werbla
  • - Korekcja wokalu
  • - Korekcja brzmienia hammonda i gitary solowej