• produkcja muzyczna
  • kursy wideo, tutoriale
  • syntezatory, samplery
  • technologia muzyczna... i wiele więcej!
Koszyk (0) | Logowanie i rejestracja

Twój poziom odniesienia
w produkcji muzycznej

Zastosowanie przesterowania w miksie - okładka

Zastosowanie przesterowania w miksie

  • Wydawnictwo: 0dB.pl
  • Autor: Tomasz Wróblewski
  • Czas trwania: 25min
  • Rodzaj materiału: lekcja wideo
  • Zawartość: prezentacja działania wtyczki HeadCrusher Free, omówienie metod pracy z miksem
Dostępne wersje:
  • online

Darmowy
Ten materiał jest darmowy. Możesz z niego korzystać bez jakichkolwiek opłat i bez konieczności logowania do serwisu 0dB.pl.

Zastosowanie przesterowania w miksie

Firma Audio Assault zaoferowała wszystkim zainteresowanym swój nowy produkt, jakim jest procesor HeadCrusher Free. Można go pobrać z tej strony, a jest on dostępny zarówno dla komputerów PC jak i Mac, w wersji 32- i 64-bitowej. Istnieje też wersja komercyjna tej wtyczki oferująca więcej możliwości w zakresie kreowania brzmienia, ale my skupimy się na wersji freeware. W tej postaci jest to bardzo proste narzędzie wyposażone w pięć manipulatorów, które jednak pozwalają uzyskać bardzo interesujące efekty brzmieniowe. Aby lepiej zaprezentować możliwości tego, i podobnych funkcjonalnie procesorów, przygotowałem blisko półgodzinną, bezpłatną lekcję, omawiającą sposoby wykorzystania efektów zniekształcających i nasycających w prostej aranżacji.

Co znajdziesz w prezentacji?

Prezentacja wtyczki HeadCrusher Free jest tylko pretekstem do pokazania kilku zasad, o których warto pamiętać podczas pracy z miksem, zwłaszcza wtedy, gdy chcemy korzystać z tzw. partii warstwowych, czyli uzupełniających się dla stworzenia bardziej zaawansowanego brzmienia. Nasza prezentacja bazuje na programie Bitwig Studio oraz dostępnych w nim narzędziach, takich jak wtyczki, instrumenty oraz tzw. kontenery - jeden z nich wykorzystamy do obróbki w trybie Mid-Side.

Pobierz HeadCrusher Free

Pobierz Bitwig Studio w pełni funkcjonalnej wersji demo

Czego się nauczysz?

Prezentujemy zasady tworzenia brzmień warstwowych w przypadku partii perkusyjnej i basu w nowocześnie brzmiącej muzyce elektronicznej. Dowiesz się, jak można je przetworzyć, aby uzyskać mocne, nasycone brzmienie, w którym znaczącą rolę odgrywa efekt przesterowania, filtry, bramkowanie sygnału oraz obróbka w trybie Mid-Side.

Galeria

Szczegółowy spis zawartości

  • - Prezentacja wtyczki Audio Assault HeadCrusher Free
  • - Wykorzystanie przesterowania na sumie miksu
  • - Współpraca efektu przesterowania z limiterem
  • - Użycie przesterowania w barwie syntezatora
  • - Zabieg „sklejania” niskiego i wysokiego brzmienia basu
  • - Przetwarzanie partii perkusji w trybie Mid-Side
  • - Transient Control w trybie Mid
  • - Wykorzystanie przesterowania, bramki i pogłosu w torze Side
  • - Uzupełniająca partia perkusyjna
  • - Przetwarzanie z użyciem filtru, bramki i przesterowania
  • - Dopasowanie dwóch partii perkusyjnych
  • - Zasady wykorzystania bramki
  • - Poprawianie brzmienia partii prowadzącej
  • - Wpływ efektu przesterowania na brzmienie poszczególnych ścieżek i całego miksu