Korekcja barwy dźwięku
Korekcja barwy dźwięku jest częścią wideo-podręcznika Produkcja muzyczna od podstaw, zatem jeśli ktoś już go posiada, to znajdzie tam cały materiał z lekcji Korekcja barwy dźwięku. Jednak te osoby, które zainteresowane są wyłącznie korekcją, a nie innymi aspektami związanymi z produkcją muzyki, powinny koniecznie zapoznać się z tym materiałem, dostępnym tu jako samodzielna darmowa lekcja.
Czego się nauczysz?
Dowiesz się wszystkiego o naturze dźwięku poddanego obróbce za pomocą wszelkiego typu filtrów, z których składają się korektory barwy dźwięku. Poznasz narzędzia ułatwiające pracę z korekcją, a na przykładzie różnych ścieżek wchodzących w skład kompletnej aranżacji zobaczysz, jak stosować korekcję, aby uzyskać oczekiwany efekt finalny.
Z sensem i do rzeczy
Materiały powiązane |
---|
Korekcja barwy dźwięku jest częścią kursu Produkcja muzyczna od podstaw. Jako samodzielna lekcja pochodząca z tego kursu dostępna jest również Kompresja od podstaw. |
Jednym z kluczowych aspektów pracy z korekcją jest zrozumienie, kiedy jej... nie należy stosować. Zobaczysz też, że są takie sytuacje, że zastosowanie logicznej, wydawać by się mogło, korekcji, prowadzi donikąd i jest przyczyną jeszcze większych kłopotów z brzmieniem. Poddajemy szczegółowej analizie różnego typu sygnały i pokazujemy Ci, jakie z tego płyną wnioski odnośnie dalszych działań.
Korekcja korekcji nierówna
Zdecydowana większość filtrów i korektorów bardzo głęboko działa w domenie fazowej, a w zasadzie na niej bazuje. A faza to czas. O tym, że czas to pieniądz, wszyscy zapewne wiedzą. Ale nie wszyscy wiedzą, że czas - a właściwie wprowadzane w nim zmiany, opóźnienia - oznacza kłopoty z brzmieniem. Dlatego trzeba wiedzieć, jak wykorzystywać korektory, aby wykonać swoją pracę, a jednocześnie nie przysporzyć sobie problemów.
Dodawać czy odejmować?
W naszym kursie znajdziesz szereg sprawdzonych w praktyce recept na właściwe wykorzystanie korekcji. Dowiesz się, że lepiej jest myśleć w sposób subtraktywny, co oznacza, że zamiast dodawać basu może lepiej jest zmniejszyć poziom środka i góry? A co zrobić, gdy jakiś instrument zupełnie nie układa się w miksie, choć sam w sobie ma znakomite brzmienie. Na wszystkie te pytania znajdziesz fachową odpowiedź w naszym kursie, popartą konkretnymi przykładami.
Brak zasad?
Wszyscy powtarzają, że przy pracy z dźwiękiem główną zasadą jest brak jakichkolwiek zasad. W pełni się z tym zgadzamy, ale żeby łamać zasady, trzeba je najpierw poznać, bo czym innym jest świadome łamanie zasad, a jeszcze czymś innym działanie po omacku. W naszym kursie zaprezentujemy Ci zarówno wszystkie podstawowe zasady, jak i pokażemy, kiedy i w jaki sposób można je łamać, aby nie skończyć z miksem, w którym nikt, łącznie z realizatorem, nie wie o co chodzi.
Dlaczego mój miks nie brzmi?
Pracując gorączkowo nad nowym utworem dodajemy kolejne, świetne naszym zdaniem ścieżki, wprowadzamy interesujące pomysły i rozwiązania. Ale gdy zaczynamy całość miksować, to w 90% przypadków dochodzimy do wniosku, że „nic tu nie brzmi”. Dlaczego? Pierwsza odpowiedź to: aranżacja. To ona tworzy całe brzmienie. Współcześnie jednak, gdy korzystamy z sampli, nowych instrumentów elektronicznych i źródeł dźwięków, których nikt wcześniej nie słyszał, trzeba sięgnąć po inne rozwiązania. Jednym z nich jest korekcja, której działanie można porównać do rzeźbiarskiego dłuta, pracowicie kruszącego skałę, by stworzyć z niej piękny posąg. Pokażemy Ci, jak z tego dłuta korzystać, by uzyskać piękne kształty, a jednocześnie nie zniszczyć surowca.
Zrozumieć korekcję
Oglądając nasz kurs zrozumiesz istotę korekcji, nauczysz się z niej korzystać z rozmysłem i świadomie. Poznasz też wszystkie niezbędne narzędzia (w tym szereg darmowych), które pozwalają uzyskać spektakularne efekty, a jednocześnie w pełni kontrolować proces wpływania na brzmienie.
Wybrane fragmenty
Galeria
Szczegółowy spis zawartości
1. Korekcja barwy dźwięku (23:03)
- - Wprowadzenie
- - Pasma w korektorze oktawowym
- - Brzmienie dobrego korektora graficznego
- - Pierwsze zastosowania korekcji
- - Wstępna produkcja czy korekcja śladów?
- - Typy filtrów - wprowadzenie
- - Zastosowanie analizatora VST
- - Filtry pasmowe i emulacja API 560
- - Filtry parametryczne i emulacja SSL 4000
- - Filtry półkowe, HF/LF i rezonansowe
- - Filtry w praktyce
2. Korekcja w praktyce (27:31)
- - Wprowadzenie
- - Widmo i korekcja przebiegu sinusoidalnego
- - Widmo i korekcja przebiegu piłokształtnego
- - Widmo i korekcja przebiegu prostokątnego
- - Widmo i korekcja szumu białego
- - Korekcja barwy bez użycia korekcji
- - Korekcja stopy zestawu perkusyjnego
- - Korekcja brzmienia werbla
- - Korekcja gitary elektrycznej
- - Korekcja basu
- - Zaawansowana korekcja werbla
- - Korekcja wokalu
- - Korekcja brzmienia hammonda i gitary solowej