Zastosowanie przesterowania w miksie
Firma Audio Assault zaoferowała wszystkim zainteresowanym swój nowy produkt, jakim jest procesor HeadCrusher Free. Można go pobrać z tej strony, a jest on dostępny zarówno dla komputerów PC jak i Mac, w wersji 32- i 64-bitowej. Istnieje też wersja komercyjna tej wtyczki oferująca więcej możliwości w zakresie kreowania brzmienia, ale my skupimy się na wersji freeware. W tej postaci jest to bardzo proste narzędzie wyposażone w pięć manipulatorów, które jednak pozwalają uzyskać bardzo interesujące efekty brzmieniowe. Aby lepiej zaprezentować możliwości tego, i podobnych funkcjonalnie procesorów, przygotowałem blisko półgodzinną, bezpłatną lekcję, omawiającą sposoby wykorzystania efektów zniekształcających i nasycających w prostej aranżacji.
Co znajdziesz w prezentacji?
Prezentacja wtyczki HeadCrusher Free jest tylko pretekstem do pokazania kilku zasad, o których warto pamiętać podczas pracy z miksem, zwłaszcza wtedy, gdy chcemy korzystać z tzw. partii warstwowych, czyli uzupełniających się dla stworzenia bardziej zaawansowanego brzmienia. Nasza prezentacja bazuje na programie Bitwig Studio oraz dostępnych w nim narzędziach, takich jak wtyczki, instrumenty oraz tzw. kontenery - jeden z nich wykorzystamy do obróbki w trybie Mid-Side.
Pobierz Bitwig Studio w pełni funkcjonalnej wersji demo
Czego się nauczysz?
Prezentujemy zasady tworzenia brzmień warstwowych w przypadku partii perkusyjnej i basu w nowocześnie brzmiącej muzyce elektronicznej. Dowiesz się, jak można je przetworzyć, aby uzyskać mocne, nasycone brzmienie, w którym znaczącą rolę odgrywa efekt przesterowania, filtry, bramkowanie sygnału oraz obróbka w trybie Mid-Side.
Galeria
Szczegółowy spis zawartości
- - Prezentacja wtyczki Audio Assault HeadCrusher Free
- - Wykorzystanie przesterowania na sumie miksu
- - Współpraca efektu przesterowania z limiterem
- - Użycie przesterowania w barwie syntezatora
- - Zabieg „sklejania” niskiego i wysokiego brzmienia basu
- - Przetwarzanie partii perkusji w trybie Mid-Side
- - Transient Control w trybie Mid
- - Wykorzystanie przesterowania, bramki i pogłosu w torze Side
- - Uzupełniająca partia perkusyjna
- - Przetwarzanie z użyciem filtru, bramki i przesterowania
- - Dopasowanie dwóch partii perkusyjnych
- - Zasady wykorzystania bramki
- - Poprawianie brzmienia partii prowadzącej
- - Wpływ efektu przesterowania na brzmienie poszczególnych ścieżek i całego miksu