• produkcja muzyczna
  • kursy wideo, tutoriale
  • syntezatory, samplery
  • technologia muzyczna... i wiele więcej!
Koszyk (0)

Twój poziom odniesienia
w produkcji muzycznej

Synth1 - nowy filtr - okładka

Synth1 - nowy filtr

  • Wydawnictwo: 0dB.pl
  • Autor: Tomasz Wróblewski
  • Czas trwania: 25min
  • Rodzaj materiału: lekcja wideo
  • Zawartość: prezentacja działania nowego filtru w syntezatorze Synth1 oraz podstawy programowania brzmień w tym instrumencie
Dostępne wersje:
  • online

Darmowy
Ten materiał jest darmowy. Możesz z niego korzystać bez jakichkolwiek opłat i bez konieczności logowania do serwisu 0dB.pl.

Synth1 - nowy filtr

Ichiro Toda, twórca freeware’owego syntezatora Synth1, zaczął bardzo intensywne prace nad rozwojem swojego instrumentu, który jest w pewnym sensie wirtualnym odpowiednikiem klasycznego już syntezatora Clavia Nord Lead 2. Po wersji 64-bitowej pojawiła się wersja dla komputerów Mac, a obecnie - choć tylko dla Windows - kolejna beta, tym razem rozszerzona o nowy tryb filtru.

Filtr - zasadniczy element brzmienia

Nowy filtr w Synth1 bazujący na rozwiązaniu zastosowanym w TB-303, a będący w oryginale zmodyfikowaną strukturą filtru drabinkowego zapożyczonego z Minimooga i innych syntezatorów Moog. W tzw. drabince, która w oryginale oparta jest na tranzystorach, Roland użył diod półprzewodnikowych, co nadało temu filtrowi specyficzne, chrapliwe brzmienie.

Co znajdziesz w prezentacji?

W naszym materiale prezentujemy nowy filtr w działaniu, przy okazji pokazując, w jaki sposób można wykreować drapieżną barwę basową w Synth1. Nową wersję syntezatora można pobrać ze strony producenta.

Pobierz Synth1

Czego się nauczysz?

Zobaczysz w praktyce, jak można tworzyć własne brzmienia w Synth1, od czego zacząć i jak ułożyć kolejność prac nad swoją barwą. Synth1 jest niesamowicie kreatywnym instrumentem, który pozwala uzyskać pełne spektrum różnego typu brzmień. W tej prezentacji skupiamy się na wytworzeniu ostro brzmiącego, chrapliwego basu, w którym głównym elementem barwy jest właśnie nowy filtr.

Galeria

Szczegółowy spis zawartości

  • - Krótka prezentacja instrumentu
  • - Opis nowego filtru
  • - Sterowanie instrumentu z poziomu arpeggiatora programu Bitwig
  • - Ustawienie wzmacniacza VCA
  • - Programowanie oscylatorów i suboscylatora
  • - Obwiednia filtru VCF
  • - Funkcja limitera na etapie programowania barw
  • - Funkcja Tracking w filtrze
  • - Prezentacja drabinkowego filtru diodowego
  • - Modulacja filtru przez LFO
  • - Zastosowanie efektów na barwie finalnej
  • - Wykorzystanie trybu unisono
  • - Finalna obróbka barwy z udziałem procesorów dynamiki