Korekcja barwy dźwięku (znana też jako EQ) to trwający ponad 50 minut materiał edukacyjny, będący częścią kompleksowego kursu zamieszczonego na płycie DVD Produkcja muzyczna od podstaw, ale w tym wypadku dostępny w wersji do natychmiastowego pobrania. Jeśli ktoś z różnych względów nie jest zainteresowany całą płytą, zamierza szczegółowo zapoznać się z zastosowaniem korekcji w produkcji muzycznej lub chce od razu, bez czekania na przesyłkę, mieć w swoim komputerze tę część całego kursu, która dotyczy szeroko pojętego tematu EQ, to w naszym sklepie można już takową pozycję zakupić w cenie 30 zł brutto (wystawiamy faktury VAT). Po dokonaniu zakupu za pośrednictwem karty płatniczej/kredytowej lub przelewu bankowego, na adres e-mailowy osoby kupującej zostaje wysłany indywidualny link do pobrania materiału (353 MB w postaci spakowanego pliku RAR zawierającego filmy MOV HD 1280×720, 15fps, dźwięk 44,1 kHz/16 bitów, do odtwarzania na wszelkiego typu komputerach). Cała procedura (do momentu rozpoczęcia pobierania z linku przesłanego e-mailem) trwa nie dłużej niż minutę. Przy zakupie nie jest wymagane logowanie, nie ma też konieczności zakładania konta na naszym serwisie – wszystkie czynności zostały maksymalnie uproszczone. Z linku można skorzystać trzykrotnie (co przyda się np. w przypadku zerwania transmisji). W filmach wszechstronnie omówiono zastosowania EQ z naciskiem na jej praktyczne wykorzystanie, z szeregiem różnego typu przykładów dźwiękowych i szczegółowym wyjaśnieniem wszystkich zagadnień związanych z korekcją.
Szczegółowy spis zawartości:
01. Korekcja barwy dźwięku (23:03)
00:17 – Wprowadzenie
00:58 – Pasma w korektorze oktawowym
08:34 – Brzmienie dobrego korektora graficznego
11:37 – Pierwsze zastosowania korekcji
12:24 – Wstępna produkcja czy korekcja śladów?
14:18 – Typy filtrów – wprowadzenie
14:39 – Zastosowanie analizatora VST
15:56 – Filtry pasmowe i emulacja API 560
17:21 – Filtry parametryczne i emulacja SSL 4000
18:10 – Filtry półkowe, HF/LF i rezonansowe
20:40 – Filtry w praktyce
02. Korekcja w praktyce (27:31)
00:19 – Wprowadzenie
01:00 – Widmo i korekcja przebiegu sinusoidalnego
02:49 – Widmo i korekcja przebiegu piłokształtnego
04:39 – Widmo i korekcja przebiegu prostokątnego
05:49 – Widmo i korekcja szumu białego
06:53 – Korekcja barwy bez użycia korekcji
08:33 – Korekcja stopy zestawu perkusyjnego
10:19 – Korekcja brzmienia werbla
11:16 – Korekcja gitary elektrycznej
13:22 – Korekcja basu
17:43 – Zaawansowana korekcja werbla
19:27 – Korekcja wokalu
22:20 – Korekcja brzmienia hammonda i gitary solowej
Przyznam, że podchodziłem na początku trochę sceptycznie, co do przydatności tego materiału. Gdyby nie fakt, że dotyczy on akurat korekcji, to raczej bym się nie skusił. Po obejrzeniu materiału stwierdzam jednak, że jest on naprawdę godny polecenia. Co prawda kilka poruszanych w nim tematów jest dość oczywistych i na pewno nie zrobi on z oglądającego mistrza korekcji, jednak bardzo dużo spraw rozjaśnia, uzmysławia i daje niezłego kopa do własnych eksperymentów. Szkoda tylko, że nie rozwinięto tematu, o którym wspomina się na początku materiału, mianowicie użycia korekcji do połączenia kilku elementów w jedną całość. Poszukuje od jakiegoś czasu dobrego sposobu na solidne „sklejenie” elementów perkusji i taki tutorial bardzo by mi się przydał. Może ktoś natrafił na coś tego typu w sieci i mógłby podesłać linka?
Dziekuje za twoj komentarz. Wnioskuje, ze jest to przeznaczone dla osob poczatkujach.
Zdecydowanie tak
robisz separacje intrumentow, a potem kleisz grupe kompresorem, jak tu chcesz skleic perke eq
?
kompresor ok, ale eq też powinien się przydać. Kiedyś czytałem o ujednolicaniu widma instrumentów. Przykładowo podbijasz lub przycinasz częstotliwości blach, tak aby w swoich zakresach blachy brzmiały tożsamo z werblem. To jest jak dla mnie logiczne i musi kleić perkę, no ale trzeba się przy tym lekko napocić