Mamy nowego Pro Toolsa

Opublikowano przez

Avid zaprezentował dziewiątą wersję Pro Tools, która jest już otwarta na świat zewnętrzny. Oprócz oczywistej współpracy z interfejsami Avid/Digidesign PT9 może współpracować z każdym innym interfejsem audio wyposażonym w sterowniki ASIO/ Core Audio, a nawet z pokładowymi urządzeniami dźwiękowymi komputerów Mac i PC. Program obsługuje nowy protokół EUCON, czyli może w pełni współpracować z kontrolerami Euphonix (którą to firmę niedawno Avid zakupił). Mamy już automatyczną kompensację latencji wtyczek i zewnętrznego sprzętu. Możemy użyć w sesji 96 śladów mono lub stereo przy pracy natywnej i 192 przy pracy ze sprzętem HD oraz 256 wewnętrznych szyn i 160 torów aux. Funkcje analizy i ustawiania fazy na śladach ułatwią wyrównywanie ich pod kątem współpracy z wielośladowym modułem Beat Detective. Program obsłuży bez żadnych dodatków formaty OMF/AAF/MXF i wyeksportuje audio jako MP3. Jest też wbudowana linijka Time Code, ulepszony panner 7.1 i nowa regulacja panoramy stereo.
Na razie nie wiadomo, czy można korzystać z jednego sprzętu w jednym czasie (albo Avid, albo interfejs innej firmy, czy może oba jednocześnie?). Ceny: Pro Tools 9 – 599 dolarów, upgrade do HD – 349 dolarów, Complete Production Toolkit 2 – 1995 dolarów. Pro Tools 9 i CPT2 będzie zatem kosztować ok. 2600 dolarów. Dodajmy, że za Pro Tools HD Native zapłacimy ok. 3500 dolarów i wciąż będziemy potrzebować jakiegoś zewnętrznego pudełka Avida. Jeśli kupiłeś Pro Tools LE po 4 października dostaniesz Pro Tools 9 za 99 dolarów, a jeśli po tej samej dacie kupiłeś i zarejestrowałeś system HD 8, wtedy masz HD9 za darmo. I jak Wam się to podoba?

11 komentarzy do wpisu „Mamy nowego Pro Toolsa

  1. grzegorz

    Szczerze powiedziawszy, dowiedziałem sie o tym od deadmausa na Facebook’u i mnie zatkało – dosłownie. Po wizycie na stronie AVID wyglądałem jak gość któremu ktos wcisnął jabłko w usta 😀 To tak, jakby Apple ogłosiło, ze ich system dostaje oficialne wsparcie do poprawnego funkcjonowania na komputerach klasy PC. Ale firma nie zbiednieje – profesjonalisci i tak zostaną/uderzą w kompletne systemy HD więc na tym polu wielkich strat nie będzie a dojdą zyski ze sprzedaży nowego PT wsrod mniej wymagających… Czyli jeden wielki plus.

    Nie wiem, co takie zmiany AVID poczynił ale chłopaki – trzymajcie tak dalej.

  2. stopi

    Chce go miec! 🙂 Poki co crossgrade z LE 8 mozna kupic tylko przez strone avid i kosztuje 249$, ale pewnie niedlugo pojawi sie w sprzedazy w polsce i na ebayu 🙂

  3. grucha

    Probuje znalesc potwiedzenie informacji o tych 99 dolcach dla tych co kupili mboxa3 po 4 pazdziernika, ale nic nie moge znalesc. Wszedzie tylko oficjalne $250 dla PTLE->PT9. Moze ktos podac zrodlo?

  4. MArio

    Fajnie. Ale najlepsze są „nowe” protulsowe features’y. A mianowicie „Get great-sounding, phase-accurate mixes with Automatic Delay Compensation (ADC)”
    Automatyczna kompsensacja opóźnienia. łał, toż to nowość nad nowości. hahaha

  5. MIKI

    SSL ma wprowadzić pluginy natywne, pewnie UAD zrobi to samo za 10 lat, wspomniany Avid daje Pro Toolsa ,(wszyscy się jaramy) tylko pytanie gdzie te nowości, bo jak na razie cisza.Zmiana formatów, RTAS/VST/TDM i po kiego to wszystko żeby ludziom życie utrudniać.Dla mnie to jakiś żart 🙁

Dodawanie komentarzy do tego artykułu zostało wyłączone [?]