Grupa Universal zawarła partnerstwo z serwisem
FreeAllMusic.com, w efekcie którego każdy będzie mógł legalnie pobrać bez żadnych opłat muzykę z katalogu tego wydawcy. Jest jednak pewien warunek – użytkownik musi się zgodzić na oglądanie reklam konkretnej marki, którą sam wybierze. Na początku można wybrać spośród firm Coca-Cola, Warner Bros. TV, Zappos.com, LIONSGATE, LG, inconcert3D i Powermat, które przystąpiły do programu.
Komentarz
Sposób nie jest nowy, bo już wcześniej tego typu usługi działały choćby na rynku telekomunikacyjnym. Pod znakiem zapytania jednak pozostaje kwestia, czy znajdą się chętni na oglądanie reklam tylko po to, by następnie móc przesłuchać utwór z dość ograniczonego póki co zasobu… Universal nie kryje ponadto, że pozyskane w ten sposób dane preferencjach konsumenckich odbiorców określonej muzyki będą następnie wykorzystane w celach marketingowych. Mówiąc inaczej, na tej podstawie odbiorcy muzyki zostaną zbombardowani odpowiednio wyprofilowaną reklamą. „Chcecie słuchać za darmo? To teraz zostaniecie naszym mięsem reklamowym!”. Tak to mniej więcej wygląda…
I jeszcze jedno – wchodząc na stronę
FreeAllMusic.com zobaczycie informację następującej treści:
Sorry this is only for US customers. Jak mawiał Ferdek Kiepski: „No i gitara”.