Dekonstrukcja: TOTO, Rosanna

Opublikowano przez

Pięć nagród Grammy, jakie w 1983 roku otrzymał utwór Rosanna i cała płyta TOTO IV oznacza, że mamy do czynienia z wyjątkową produkcją, co postaram się udowodnić rozkładając ją na czynniki pierwsze.

Zobacz dekonstrukcję na YouTube

Poniżej cała sesja odtworzona od początku do końca oraz link do pobrania materiałów źródłowych (wyłącznie do celów edukacyjnych).

Zapisz się,
aby pobrać materiał

Aby pobrać ten materiał, konieczne jest podanie adresu email. Dzięki temu otrzymasz ode mnie informacje o najnowszych materiałach na 0dB.pl.

Wprowadzając swój adres email, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od 0dB.pl. Nie otrzymasz więcej niż jednej wiadomości w miesiącu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji.

Jeśli Twój adres email znajduje się już na liście 0dB.pl, nie zostanie on dodany ponownie.


7 komentarzy do wpisu „Dekonstrukcja: TOTO, Rosanna

  1. Mike Czeslaw Lapczuk

    Panie Tomaszu….Od lat jestem Pana fanem,kiedy pisal pan do estrady i studia,teraz namietnie ogladam wszystko co Pan wyprodukuje,Rosana to dzielo….sprawdzilem taka strone X minus gdzie ludzie nawet zdolni produkoja podklady muzyczne,nikt nie pokusil sie zeby zrobic ten utwor….
    Super wiedza i w jaki sposob pan te wiedze przekazuje to mistrzostwo swiata(przepraszam za nie polskie znaki,od ponad 30 lat mieszkam w niemczech i tak mi wygodniej,mam nadzieje ze to Panu nie przeszkadza)……Cale zycie pracuje jako muzyk,ale w wiekszosci w restauracjach ,po swiecie, a od paru lat zajmuje sie produkcja w malym studio domowych ,nawet nie zle wyposarzonym…..Mam pytanie,czy jest jakas mozlliwosc zrobienia z Panem jakies sesji przez internet,a wpierw telefonicznie porozmawiac czy na innym komunikatorze….Chcialbym miec chociaz jedna setna wiadomosci jak Pan,kreci mnie to caly czas zeby jeszcze sie rozwijac….mimo ze juz stary dziad jestem za pare dni skoncze 70 lat(12.04.1955)….Ciesze sie ze moge Pana sluchac i ogladac,gratuluje takiej wiedzy,chetnie kupie Pana kursy zeby moc sie doksztalcac…..Pozdrawiam serdecznie i zycze duzo zdrowia…..Lapczuk Czeslaw Hessen
    tel.pl 506-921098,
    tel.de do WhatsAppa,
    0049176-2470 2479 dziekuje bardzo za wszystko co pan robi

    1. Tomasz Wróblewski Autor wpisu

      Bardzo dziękuję za tak miły komentarz. Z tym dziadostwem niech Pan nie przesadza, nie jestem dużo od Pana młodszy 🙂 Z konwersacjami tego typu mam jednak spory problem pod nazwą cienizna czasowa. Produkowanie dwóch filmów tygodniowo to mordercza robota dniami, nocami i weekendami. Do tego trzeba takiego wariata jak ja i tak wyrozumiałej żony jak moja. Na pewno będę gościł w programie Na Setkę (do odszukania na YouTube) 9 kwietnia z otwartym udziałem widzów, a z kolei 22-24 lipca mam wykłady na festiwalu Soundela w Lubawie: https://soundela.pl. No i regularne wykłady na Akademii Dziennikarstwa i Realizacji Dźwięku w Warszawie. I to w zasadzie jedyne okienka czasowe, gdzie pojawia się opcja na pogaduchy…

  2. Jacek Kurzawa

    Świetnie!! Ogólnie – rewelacja!!! Dużo ciekawych informacji o TOTO. Z tym nagraniem od tyłu (solo keys) to rewelacja, rzeczywiście, nie jest to normalnie do zagrania było to zagadką…. Toto nagrywało dla Boz Scaags i Steely Dan (Donald Fagen nagrywał do kilkudziesięciu wersji tej samej ogrywki, więc przeszli u niego morderczą szkołę). Piano w Rosanna zostało nagrane przy użyciu mikrofonów rozmieszczonych po bokach instrumentu przez co jeden miał więcej basu (lewy kanał) a drugi miał partię prawej ręki. Tych smaczków są tam setki. Thanks to You Bez Scaags to audiofilska produkcja D.Paicha, polecam. Wielki szacunek za wszystko, szczególnie za brassy. Toto użyło raz (?) metronomu w utworze ANNA (sprawdziłem kilkadziesiąt ich utworów, być może jest jeszcze jakiś, rzeczywiście generalnie w 99,9% nie używali. Ich utwory pływają i co ciekawe zmiany tempa w utworach są takie same w kolejnych zwrotkach i refrenach, czuli tempa doskonale nadając dodatkowej ekspresji frazom poprzez subtelne przyśpieszenia i zwolnienia np. w Hold The Line przyspieszenie na końcu zwrotki i zwolnienie (!) na refren. serdecznie pozdrawiam, JK
    PS. Gdyby zechciał Pan zająć się jakąś perełką z repertuaru Chicago z tego okresu (np Twenty One) lub P.Cetera (np. bogate Glory of Love, No Explanation) to przyjechałbym do pracy. Do Toto oczywiście obowiązkowo.

    1. Tomasz Wróblewski Autor wpisu

      Dziękuję za interesujący komentarz. Faktycznie, wszystko co jest związane z TOTO to istna kopalnia wiedzy na temat produkcji muzyki. Aranżacje dęciaków to mój konik, więc na pewno pojawi się coś z tych klimatów 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wszystkie pola są wymagane.