Estrada i Studio Plus nr 3

Opublikowano przez

Ukazał się w sprzedaży kolejny, trzeci już numer kwartalnika Estrada i Studio Plus, tym razem poświęcony monitorom studyjnym. Redagując go starałem się zamieścić w nim jak największą ilość przydatnych informacji, które pozwolą Wam wybrać pierwsze (lub nowe) monitory do Waszego studia (domowego lub projektowego). Omawiamy w nim budowę monitorów, cechy szczególne różnych konstrukcji, a przede wszystkim to, jak konkretne rozwiązania sprawdzają się w praktyce i na co zwracać uwagę przed zakupem i w trakcie użytkowania monitorów. Znalazło się też miejsce na omówienie problematyki związanej ze stosowaniem subwooferów, praktyczne porady dotyczące odczytywania charakterystyk częstotliwościowych (po raz kolejny zwracam uwagę na fakt, że sama charakterystyka to tylko część prawdy o tym, jak dane monitory prezentują dźwięk i że w praktyce pojawia się znacznie więcej czynników, często zupełnie niemierzalnych, mających wpływ na finalny efekt brzmieniowy). Dużo miejsca poświęciliśmy zestawieniu ponad 200 modeli monitorów dostępnych na naszym rynku, z uwzględnieniem ich podstawowych parametrów oraz ceny detalicznej. Do magazynu dołączona jest płyta DVD z zestawem różnego typu sygnałów testowych, które pozwalają sprawdzić sam odsłuch jak i akustykę naszego pomieszczenia (o której adaptacji też sporo piszemy w tym wydaniu EiS Plus).
Trzeci numer magazynu Estrada i Studio Plus można nabyć w salonach pracy i empikach na terenie całego kraju oraz za pośrednictwem witryny Ulubiony Kiosk.

13 komentarzy do wpisu „Estrada i Studio Plus nr 3

  1. Mayk3l

    Łeeee myślałem, że będzie coś odnośnie produkcji. „Plus” o sprzęcie już był. To teraz będzie opisywanie każdego elementu studia? Troszkę nietrafione jak dla mnie.

    Moim zdaniem fajniejszy byłby numer opisujący pracę w studiu z hardware’owym sprzętem ( syntezatory, efekty itp. ) – czyli jak wszystko zintegrować i korzystać podczas sesji. Pozdrawiam

  2. Specu

    Skoro nie wiesz jak korzystac ze „sprzętu”, to moze jednak warto sie zaznajomic z „opisywaniem każdego elementu studia”…

    1. Reżyser Mixu

      Warto! Mix robiony w dużym garnku (Adam S5X-V) nie zmieści się w średnim (Yamaha NS 10). Duży garnek łatwo zmniejszyść do średniego filtrem dolnoprzepustowym.

  3. katox

    Witam,

    Długo coś nie było nowego numeru 🙁 Rozumiem, że ten brak aktywności spowodowany jest pracą nad nowym numerem EiS Plus? Jak tak to ciesze się. O czym tym razem będzie? Nie mogę się doczekać:)

    P.S. Nie chcę być nieuprzejmy ale czy teraz to nie powinien wyjść 5 numer? 🙂

    1. 0dB.pl

      Właśnie kończymy nowego Plusa, który w całości będzie poświęcony Ableton Live. Poślizg wyniknął z faktu, że musieliśmy trochę poczekać na betę „dziewiątki” (oficjalna wersja będzie jesienią) i stąd właśnie te opóźnienia.

  4. katox

    no to nieźle… dziekuję za odpowiedź. fajnie, że ableton. to naprawdę pomocne bo sporo osób ma problem z korzystaniem z niego:) ja czytałem instrukcję po angielsku (kilkaset stron) ale nie dla każdego to jest dobra forma uczenia się:) pozdrawiam i czekam na wydanie z niecierpliwością:)

    P.S. rozumiem, że będzie opisana też i 9 ? jeżeli tak to super. nowości w niej zawarte to duży krok w przód

  5. SF

    Jeżeli można mieć requesta do kolejnych wydań, to dla mnie rewelacyjną sprawą byłby dział (najlepiej stały), w którym robiony jest przynajmniej 1 miks jakiegoś utworu (pole do manewru jest tu ogromne). Z założenia chodzi o to, że na płycie znajdą się ścieżki wejściowe oraz projekty w kilku najpopularniejszych DAWach z końcową wersją miksu (tu można się ograniczyć do darmowych wtyczek np). W samym dziale natomiast będzie opisany proces zmiksowania danego numeru. To by była rewelacja i 100% konkret. Póki co przejrzałem ostatni numer EIS Plus w pdf i niestety nie przedłużam prenumeraty – pierwszy numer dla startujących zabawę, drugi w 90% kopiujący materiały ze starszych wydań EIS, trzeci o monitorach akurat najbardziej przydatny, bo choć mam już swoje, to zawsze to źródło referencji w przypadku przyszłych zakupów, czwarty natomiast dotyczy w całości Abletona, którego nie używam. 🙁

Dodawanie komentarzy do tego artykułu zostało wyłączone [?]