Aradaz Maximizer to wtyczka będąca klasycznym maksymalizatorem poziomu RMS, czyli połączeniem kompresora z limiterem i algorytmem kontroli szczytów. Wtyczka dostępna jest zarówno dla właścicieli komputerów Windows (VST) jak i makowców (VST i AU), a pobieramy ją stąd. To bardzo sprytny procesor, wyposażony w trzy gałki i przełącznik trybu pracy. Regulacji podlega głębokość maksymalizacji, jej charakter brzmieniowy (chodzi tu głównie o regulację czasów ataku i wycofania, która pozwala ustawić akceptowalny poziom zniekształceń sygnału w korelacji z progiem zadziałania limitera) oraz docelowy poziom na wyjściu w odniesieniu do 0 dBfs (sygnał na wyjściu nigdy nie przekracza tego poziomu). Dedykowany przełącznik służy natomiast do wyboru trybu ograniczania (szybki lub standardowy). Procesor pracuje z próbkowaniem do 192 kHz i z 64-bitową rozdzielczością wewnętrzną.
Jak twierdzi autor wtyczki, nad algorytmem pracował blisko pół roku, a kręta ścieżka do sukcesu wiodła przez gęsty las prób i błędów. Moim zdaniem jako dopalacz Aradaz brzmi lepiej niż np. LoudMax, a i w konfrontacji z IK Multimedia T-Rack Brickwall Limiter tak mocno nie odstawał. Nie jest to raczej maksymalizator do profesjonalnego masteringu (choć kto wie…), ale do wielu podstawowych prac z dużym zapasem wystarczy. W prezentacji sygnał bez obróbki, a następnie z dwoma różnymi ustawieniami głębokości maksymalizacji i charakteru brzmienia.
Przy prezentacji wykorzystaliśmy sample z rewelacyjnej kolekcji Loopmasters Dark Matter – Experiments in Dubstep. Jest to efekt współpracy Loopmasters z Multiverse Studios, które założył James Ginzburg. Studio to odpowiedzialne jest za produkcje takich wykonawców jak Pinch, 2562, Vex’d, Skream czy Loefah i obecnie odgrywa ważną rolę w tworzeniu oraz promowaniu muzyki Dubstep.
Przydatne. 🙂