Synchro Arts Revoice Pro 3 to jedno z najchętniej stosowanych narzędzi do obróbki intonacji oraz dopasowywania rytmicznego wokalu, głosu, instrumentów oraz efektów. Jest wykorzystywany nie tylko przez producentów muzycznych, ale też realizatorów dźwięku w filmie i studia zajmujące się dubbingiem.
Aplikacja ta ma swoje korzenie we wtyczce dla Pro Tools o nazwie Vocalign i wciąż jej integracja z systemem firmy Avid jest wyjątkowo dobra. Nie zmienia to faktu, że może też współpracować z każdym innym programem DAW, dla których udostępnia wtyczki służące do komunikacji: Revoice Pro Link oraz Monitor. W prezentacji wideo pokazałem zastosowanie obu pluginów.
Ze strony Synchro Arts można pobrać w pełni działającą, ograniczoną czasowo wersję tej aplikacji, choć do jej uruchomienia konieczne jest posiadania klucza iLok. Mimo to, jeśli ktoś na poważnie chce zajmować się produkcją muzyczną, gdzie wokal, czy ogólnie pojęty głos stanowi element zasadniczy, to aktualnie trudno będzie znaleźć lepsze i skuteczniej działające narzędzie. Program pobieramy z tej strony.
Możliwości
W zakresie korekcji intonacji można z dużą swobodą odstrajać dźwięki w zakresie do 5 półtonów, bez jakichkolwiek artefaktów. Mamy też wpływ na szereg różnych parametrów, pozwalających odpowiednio dopasować każdą zgłoskę. Możliwe jest dopasowanie rytmiczne dwóch różnych partii, działające bardzo efektywnie i w szerokim zakresie, co także pokazano w materiale wideo. Inne funkcje aplikacji to tworzenie realistycznie brzmiących dubli, kopiowanie obwiedni głośności z jednej partii na drugą oraz kopiowanie dokonanych zabiegów odstrojenia. Dostępna jest sprawnie działająca funkcja automatycznej korekcji intonacji, która działa w sposób naturalny, bez efektu Cher/T-Pain.
Prezentację można obejrzeć poniżej lub w odtwarzaczu 0dB.pl – Praca z wokalem – Revoice Pro 3. Głosu na potrzeby prezentacji użyczyła Pani Joanna Mews-Anuszkiewicz, której serdecznie dziękujemy. Z Artystką skontaktować można się pod tym adresem: joannamews (at) wp (kropka) pl.
Po niewielkich problemach z synchronizacją, udostępniamy materiał ponownie 🙂
Czy wtyczka nadaję się do pracy z instrumentami? Ciekawi mnie np. kopiowanie obwiedni głośności.
Nie ma pod tym względem żadnych ograniczeń, algorytm bardzo precyzyjnie działa z każdym typem sygnału.
Dzięki za odpowiedź.
Learn how to use Revoice Pro for guitar production purposes – which could also be applied to many other instruments: https://www.youtube.com/watch?v=A1GhAXT1yaM
Coś jest nie tak z procesem Volume – kopiowanie obwiedni głośności. Po wybraniu ścieżek input i output, oraz aktywacji new process, na ścieżce przypisanej do output ląduje mix ścieżek input i output, zamiast tylko ta z output z nową wynikową obwiednią głośności. Wyraźnie widać na filmie, że to samo przydarzyło się p. Tomaszowi, który rozpaczliwie próbował po tym procesie wyrównać głośność ścieżek by usłyszeć wynik działania. Chyba nie był świadomy do końca, co tak naprawdę się zdarzyło… Próbuję z wersją demo dojść do tego, jak ominąć ten problem – może ktoś już na to wpadł?
Myślę, że najlepiej będzie napisać w tej sprawie do producenta wtyczki. W końcu w ich interesie jest, żeby kupił Pan później ich wtyczkę. Jestem pewien, że naprawią ten błąd po zwróceniu im na niego uwagi.
Już skonsultowałem się z supportem w tej sprawie. Obwiednię głośności kopiuje się również za pomocą APT, a nie Level – ta funkcja ma inne przeznaczenie. Warto by było zrobić poprawkę tego filmu, by nikogo nie wprowadzać w błąd 😉 . Pozdrawiam.