Technika samplingu pozwoliła nie tylko na wykreowanie nowych trendów muzycznych, ale także przysłużyła się ochronie kulturalnego dziedzictwa ludzkości. W tym wypadku pozwoliła skorzystać muzykom na całym świecie z pięknego brzmienia ponad 400-letniego dzieła anonimowego budowniczego klawesynów z Italii. Stworzeniem banku brzmień dla samplerów HAlion, Kontakt, EXS24 i GigaStudio zajęła się niemiecka firma Realsamples, którą wspomógł znany kolekcjoner profesor Andreas Beurmann. W efekcie powstała licząca blisko 550 pojedynczych sampli biblioteka Italian Harpsichord II Edition Beurmann.Czytaj dalej
Ostateczne rozwiązanie w zakresie masteringu
Dziwaczny procesor wyhodowany w domu (freeware)
Pierwszy automat perkusyjny na lampach
Ależ oczywiście! Jest w tytule informacji sporo przesady… Metasonix D-1000 na pewno nie jest pierwszym lampowym perkusistą, gdyż palma pierwszeństwa należy tu do Wurlitzera Sidemana, który pojawił się pod koniec lat 50. ubiegłego wieku. „Lampowość” D-1000 objawia się natomiast w bardzo rasowym wykorzystaniu tych próżniowych elementów elektronicznych.Czytaj dalej
Analogowa Europa
Tom Carpenter zaczynał swą przygodę z syntezatorami pracując w legendarnej brytyjskiej firmie Kenton (założonej w 1986 roku przez Johna Price’a), zajmującej się między innymi uzbrajaniem w moduły MIDI tych instrumentów elektronicznych, które jeszcze ich nie miały. Po przejściu „na swoje” Tom otworzył Analogue Solutions i choć sporo osób zarzucało mu zbytnie podobieństwo nazwy jego firmy do istniejącej już Analogue Systems, nie zmienia to jednak faktu, że przez kilka ostatnich lat pokazało się szereg znakomitych urządzeń firmowanych przez Carpentera.Czytaj dalej
Więcej basu na poziomie podświadomości
Syncersoft (czyli Szlejenkin Aleksander) i Softrave (Dmitry Tikow) to rosyjscy programiści aktywnie działający także na niwie artystycznej, którzy wspólnie stworzyli intrygującą wtyczkę VST BassBooster. Wykorzystuje ona efekt psychoakustyczny dla uzyskania wrażenia lepszego brzmienia basów. Podobna strukturalnie koncepcja została już wcześniej zastosowana w procesorze MaxxBass firmy Waves, ale tutaj rzecz idzie w zupełnie innym kierunku.Czytaj dalej
Blue Cat Freeware Pack: 64-bitowy i w formacie RTAS
Firma Blue Cat Audio poinformowała z dumą, że jej bezpłatny pakiet wtyczek może obecnie pracować praktycznie na każdym współczesnym komputerze Windows i Macintosh. W najnowszej jego wersji, którą można pobrać ze strony producenta, zawarto bowiem plug-iny w formatach Mac-AU (64 bity pod Snow Leopard), Mac-RTAS, Mac-VST, Windows-DX, Windows-RTAS, Windows-VST, Win x64-DX i Win x64-VST. Chyba żaden z obecnie dostępnych bezpłatnych procesorów wirtualnych nie może się pochwalić taką uniwersalnością. Ten uroczy pakiecik zawiera osiem wtyczek: Chorus, Flanger, FreqAnalyst, Gain Suite, Phaser, Stereo Chorus, Stereo Flanger oraz Triple EQ.
Sample polifonicznego syntezatora z 1939 roku
Mając lat 14 niejaki Laurens Hammond (polecamy dostępną w Internecie wspaniałą książkę The Laurens Hammond Story) zaprojektował automatyczną skrzynię biegów do samochodu, a nieco później system odtwarzania filmów w trybie 3D. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że działo się to ponad 80 lat temu… Jednak najbardziej znany jego wynalazkiem są organy elektromechaniczne, na jego cześć nazywane obecnie organami Hammonda. Z jego pracowni wyszedł jednak jeszcze jeden, nieco mniej znany instrument. W 1939 roku powstał stworzony przez niego pierwszy polifoniczny syntezator o nazwie Novachord, z pomocą którego można było zagrać do 72 dźwięków naraz, i to na 40 lat przed pojawieniem się takich instrumentów jak ARP Omni czy Moog PolyMoog.
Firma Hollow Sun postanowiła udostępnić nam brzmienia tego niesamowitego urządzenia, które wykreowała w formacie Kontakt 3. Można je pobrać ze strony Hollow Sound płacąc za nie 160 dolarów.Czytaj dalej
Roland TR-626 spróbkowany (free soundware)
„Niedawno na ebayu kupiłem używanego Rolanda TR-626 i postanowiłem spróbkować wszystkie jego brzmienia. Każdy dźwięk ma 15 różnych odmian jeśli chodzi o jego wysokość, które opisałem od -7 do +7, przy czym 0 oznacza oryginalny strój. Wszystkie próbki nagrano z wykorzystaniem systemu Pro Tools z parametrami 16 bitów i 44,1 kHz”.
Tak napisał Miketron z grupy Illuminated Sounds na blogu tego kolektywu. Ważący 30 MB pakiet możecie pobrać z tej lokalizacji.
Jak tworzono dźwięk do Avatara
http://www.wired.com/video/avatar-creating-the-world-of-pandora–sound-design/63285047001
Posted using ShareThis