To koniecznie trzeba zobaczyć: Fairlight 1984

Opublikowano przez
Ten film leży już jakiś czas w sieci, ale słuchając ostatnio kilku nagrań wyprodukowanych przez Trevora Horna nie mogliśmy sobie odmówić przyjemności wyciągnięcia linku z czeluści YouTube. Jest to fragment dokumentu nakręconego ponad ćwierć wieku temu, pokazującego firmę Fairlight w szczytowej formie, kiedy ludzie bez szemrania kładli na ladę 60 tysięcy funtów za CMI. Możemy też posłuchać co mają do powiedzenia pionierzy tej technologii i jej wykorzystania w praktyce, czyli Peter Vogel, Kim Ryrie i Mars Lazar. Zwłaszcza kiedy tak typowo po australijsku wypowiadają słowo keyboard…

Czytaj dalej

Twisted Tools świętuje i rozdaje!

Opublikowano przez
Firma Twisted Tools, czyli Igor Szyłow (twórca modułów dla Reaktora) oraz Josh Hinden (specjalista MIDI, expression.edu) rozpoczęła oficjalnie swoją działalność rozdając darmowe oprogramowanie, uruchamiając nową witrynę w sieci i prezentując na niej swój pierwszy komercyjny, szlifowany od pół roku produkt. Jest to moduł dla systemu NI Reaktor o nazwie Vortex, będący 6-ścieżkowym polifonicznym samplerem skonfigurowanym już pod kątem pracy w Kore 2 i Maschine, a także zaopatrzonym w ponad 200 MB oryginalnych próbek stworzonych przez takich artystów jak c2, Richard Devine, Josh Hinden, Noklip, GlitchMachines, Mike Huckaby, Sonictwist, Tipper, Vinja itd.

Czytaj dalej

Zostań twórcą muzyki konkretnej

Opublikowano przez

Musique concrete, której pionierami byli Pierre Schaeffer – teoretyk, twórca jej podstaw, realizator dźwięku Jacques Poullin oraz kompozytor Pierre Henry, wywarła ogromny wpływ na współczesną kulturę muzyczną, choć nie wszyscy do końca zdają sobie z tego sprawę. Utwory, które powstały na początku lat 50. minionego wieku, zapoczątkowały to, co nazywamy współczesną produkcją. Po raz pierwszy bowiem zamiast instrumentów użyto sprzętu elektrycznego i elektronicznego, konsolet i filtrów, stosowano efekty przyspieszania i zwalniania, zapętlanie, a także pierwszy sampling.Czytaj dalej

Producencie, oto Twoja Szansa: Dig Out Your Soul 2010

Opublikowano przez
Słynne wydawnictwo Defected Records ogłasza konkurs pod nazwą Producer Competition 2010, któremu patronują Traxsource, Ableton i Loopmasters. To już drugi taki konkurs, a sądząc po ilości ubiegłorocznych zgłoszeń (1.500 prac, 20.000 zarejestrowanych uczestników oceniających utwory), można się spodziewać, że w tym roku nie będzie gorzej.

Czytaj dalej

Interesujący debiut nowego dewelopera

Opublikowano przez
Scott Snyder, znany też jako  Cos&FX, to twórca muzyki i efektów do gier wideo, który postanowił w wolnym czasie tworzyć wtyczki audio. Jego pierwsze dzieło to syntezator VST Heather, dedykowany do pracy na systemach Windows. Dość prosty pod względem struktury oferuje jednak ciekawe brzmienie, zwłaszcza jeśli chodzi o partie basu, pady i efekty. Szczególną uwagę zwracają silnie rezonujące filtry.

Czytaj dalej

Tajemnicza firma sklonuje Mooga Little Phatty

Opublikowano przez

Mały Tłuścioch firmy Moog zdaje się wyrastać na klasyka wśród syntezatorów analogowych, choć jego rynkowy debiut miał miejsce raptem kilka lat temu. Dzisiaj pojawiła się informacja, że nikomu nie znana firma Xhun Audio zamierza wypuścić na rynek syntezator o nazwie LittleOne, jednoznacznie sygnalizując, że będzie to kopia Little Phatty.Czytaj dalej

Aż się wierzyć nie chce, że to Vermona…

Opublikowano przez

Młodsi kojarzą nazwę Vermona z intrygującymi, współcześnie produkowanymi syntezatorami analogowymi, ale starsi wiedzą swoje – obok marek Eltron i Gran był to najczęściej używany sprzęt muzyczny za czasów słusznie minionego ustroju.
Aż tu nagle Stephan Marche, czyli Detunized.com, wydaje pakiet brzmień DTS011 La Ramona Synthesizers, w którym znajdziemy blisko 300 MB próbek dla Ableton Live upakowanych w trzy zestawy: Hammer, Zirkel, Aehrenkranz. Ich źródłem jest jedyny wyprodukowany przez enerdowską Vermonę prawdziwy syntezator, którego brzmienie może zaskoczyć nawet najbardziej wyrobionych analogowców. Próbek brzmień pakietu Detunized możecie posłuchać tutaj, a poniżej znajdziecie demo, w którym wykorzystano Vermona Synth z brzmieniami basu i stringów (bębny pochodzą z innego instrumentu).

Chorus z jedną gałką (freeware)

Opublikowano przez

Wolfgang Krumme, znany szerzej wśród deweloperów audio jako WOK, udostępnił kolejny darmowy procesor VST dla komputerów Windows. Jest to PCH-1 Chorus, który w założeniu ma naśladować brzmienie klasycznych kostek gitarowych oferujących tego typu brzmienie. Obsługa nie może być już prostsza, bo sprowadza się tylko do jednej gałki, która ustawiamy satysfakcjonujący nas efekt, oraz przycisku on/off. Wtyczkę można pobrać stąd.

Darmowa biblioteka brzmień gitary akustycznej

Opublikowano przez
Andrea Pettinao, założyciel firmy Pettinhouse, zajmuje się głównie tworzeniem bibliotek brzmieniowych dla samplerów Native Instruments, przeznaczonych dla autorów piosenek, kompozytorów i wszędzie tam, gdzie poszukuje się dobrej jakości sampli. Jednym z jego produktów jest zestaw AcousticGuitar, na który składają się starannie przygotowane brzmienia gitary akustycznej z trzema technikami wydobywania dźwięków.

Czytaj dalej