No i wreszcie! Massive Passive doczekał się wersji wtyczkowej dla platformy UAD. Potwierdziły się wszystkie przypuszczenia, plotki i domysły, a efekt, przynajmniej wizualnie, jest szokująco atrakcyjny.
Jeśli jeszcze nie słyszałeś o Massive Passive, to powiemy tylko, że ten analogowy, 4-pasmowy korektor powszechnie uważany jest za jedno z najlepszych (o ile nie najlepsze) urządzenie tego typu na świecie.
Podczas opracowywania wtyczki specjaliści z Universal Audio przetwarzali na cyfrowe modele każdy pojedynczy element urządzenia, w tym także każdą z trzynastu pracujących w nim cewek (elementów filtrów RLC, na których opiera się ten korektor) oraz poszczególne segmenty lampowych torów kompensacji poziomu sygnału po układach EQ. Bo choć Massive Passive jest korektorem pasywnym jeśli chodzi o same filtry, to jednak po bloku filtracji sygnał trafia do układu aktywnego. Jego zadaniem jest nie tylko wzmocnienie sygnału, ale też zapewnienie stałej i odpowiednio wysokiej impedancji „widzianej” przez sekcję filtrów. Ups, chyba się trochę zagalopowaliśmy…
Wracając do meritum, wspomnieć trzeba o tym, iż we wtyczce odwzorowano nie tylko brzmienie, charakterystykę dynamiczną i fazową oryginalnego urządzenia, ale też zadbano o to, by wirtualne kontrolki działały tak samo jak sprzętowe manipulatory. Cel był taki, by przy jednakowych ustawieniach wtyczka i sprzęt brzmiały identycznie.
Plug-in oferowany będzie w dwóch wersjach – standardowej i masteringowej. W pierwszej mamy do dyspozycji 20-decybelową, płynną regulację każdego z pasm, obejmującą tłumienie i podbicie. W drugiej natomiast zmiany odbywają się skokowo w 16 pozycjach i zakresie regulacji wynoszącym 11 dB. Filtry najniższych i najwyższych częstotliwości mają nachylenie 18 dB/oktawę, a sygnał na wyjściu regulujemy skokowo w zakresie 5 dB.
Przypomnijmy tylko, że wtyczka wymaga instalacji w komputerze karty UAD PCIe, więc chąc z niej skorzystać musimy taką kartę zakupić (jeśli jej jeszcze nie mamy). Coś nam jednak mówi, że dla samej wtyczki Massive Passive warto w nią zainwestować, tym bardziej, że można potem korzystać z innych plug-inów firmy Universal Audio. Ceny MP jeszcze nie znamy, ale ponoć będzie tańsza niż nam się wydaje.
Uzupełnienie: cena 299 dolarów, wymagana UAD-2 (informacja od: gal anonim – dzięki :-))
$299, oczywiście tylko UAD-2
Swietnie! Jedno ale… 60% zuzycia zasobow na uad2solo, troche to smieszne bo nawet niemozna wrzucic tego razem z prec. limiterem i fatso… Wyglodniale te nowe wtyczki sa!
Uwazam,ze kupowanie UAD2 SOLO to pomylka,jak juz kupowac UAD2 to Quad,wtedy w moc obliczeniowa karty w miare nadaje sie do uzycia w miksach.Nowa wtyczka MP jak i kompresor Neve 33609 tylko to potwierdza.
kiedys majac to urzadzenie do dyspozycji na codzien nie bylem jego wielkim wielbicielem, wiec i za wtyczka nie bede tesknil