Balonowa orkiestra Tonehammer

Opublikowano przez

Wyjątkowo aktywna ostatnimi dniami firma Tonehammer udostępniła kolejną bibliotekę darmowych sampli, tym razem powstałych na bazie intensywnie przetworzonych dźwięków różnego typu balonów. Tutaj znajdziecie pozostałe bezpłatne biblioteki tej firmy.

http://www.tonehammer.com/demos/tonehammer_luftballoon_demo_1_naked.mp3|artists=Tonehammer|titles=Tonehammer

Popraw głośność swoich nagrań

Opublikowano przez

Thomas Mundt udostępnił najnowszą wersję (1.06) bezpłatnego limitera LoudMax. Jest to ogranicznik i maksymalizator poziomu sygnału działający z wyprzedzeniem (look-ahead), funkcjonujący w postaci wtyczki VST dla komputerów z systemem Windows. W nowej wersji dodano mierniki – zielony dla poziomów wejściowych i wyjściowych, czrwony wskazujący poziom redukcji sygnału – zmieniono algorytm, który obecnie pozwala uzyskać lepsze i głośniejsze brzmienie przy mniejszej kompresji.

Reinkarnacja legendarnych konsolet

Opublikowano przez
Konsolety Electrodyne były jednymi z najbardziej znaczących stołów studyjnych z lat 60. i 70., stosowanych prawie wszędzie, od wytwórni Capitol i Motown do najważniejszych stacji radiowych tamtych czasów. Obecnie właścicielem nazwy Electrodyne i jej własności intelektualnej (oraz dokumentacji, schematów, notatek i magazynów z podzespołami) jest Ken Hirsch i jego Orphan Audio LLC. Firma ta nawiązała współpracę z Pete’s Place Audio, która będzie produkować i sprzedawać urządzenia powstałe w wyniku tej współpracy.

Czytaj dalej

Poczuj atmosferę studia Franka Zappy

Opublikowano przez

Arjen i Aram z firmy Audio Ease udali się do słynnego studia Franka Zappy, Utility Muffin Research Kitchen, aby spotkać się tam z Dweezilem Zappa i wspólnie nagrać impulsy w studiu nagrań, reżyserce i ciekawym pomieszczeniu do uzyskiwania pogłosu, w którym mikrofon i głośnik do dziś stoją tak, jak ustawił je Frank. W efekcie powstały pliki impulsów dla wirtualnego pogłosu splotowego Altiverb, które całkowicie za darmo dostępne są na stronie producenta.Czytaj dalej

Nowe cymbały Rocka Hardbunsa (freeware)

Opublikowano przez

Rock Hardbuns unowocześnił swój wirtualny instrument o nazwie Dulcimator (symulujący brzmienie cymbałów – hammered dulcimer), udostępniając go w poprawionej wersji 2.0. Podobnie jak poprzednia, ta również jest całkowice bezpłatna.

Zestaw kontrolek pozwala zmieniać szereg parametrów brzmienia, takich jak zawartość szumu w sygnale, wzbogacanie go o przebiegi prostokątne, filtrowanie sygnału w buforze przed jego wyzwoleniem, velocity, damping oraz poziom tłumienia wybrzmienia w zależności od wysokości dźwięku. Kilka innych kontrolek pozwala ustawić głębokość efektu rezonansu korpusu, uzyskać symulacje gry kilku instrumentów, ustawić obwiednię i głębokość efektu chorus. Bardzo ciekawa wtyczka – polecamy!

Lubię trzask starej płyty… (freeware)

Opublikowano przez

Sporą popularnością cieszą się procesory pozwalające emulować niedoskonałości mechanicznych nośników dźwięku, takich jak taśma magnetyczna czy płyta winylowa. Firma VetrixMusic udostępniła właśnie swoje najnowsze dzieło, jakim jest bezpłatna wtyczka VST Vinylusion. Celem programistów było stworzenie narzędzia dodającego do dźwięku różnego typu trzaski, szumy, efekty wyładowań statycznych i wszystkie te smakowite dźwięki, z którymi namiętnie walczono w czasach popularności czarnych krążków. Wtyczka dostępna jest jedynie w wersji dla komputerów Windows.

Na dziesięciolecie jest wersja 1.0

Opublikowano przez

Rozwijany od dziesięciu lat sekwencer MusE skończył z wersjami ułamkowymi i doszedł wreszcie do wersji 1.0. Mamy więc do czynienia z dojrzałym, przemyślanym i sprawnie działającym oprogramowaniem, które może zainteresować wiele osób poszukujących bezpłatnego, w pełni funkcjonalnego sekwencera audio/MIDI dla systemu operacyjnego Linuks. Pod tym linkiem znajdziecie komplet informacji na temat tego programu, a stąd można pobrać wszystkie pliki potrzebne do jego instalacji.

Wersja 1.0 ma jednak kilka niedociągnięć, które zgłaszają jej użytkownicy. Pierwsze związane jest z nie do końca perfekcyjną obsługą wtyczek Windows VST, choć większość pracuje bez zastrzeżeń. Aktualnie jednak zamykanie interfejsów graficznych plug-inów VST musi być dokonywane z poziomu MusE; jeśli zrobimy inaczej wtyczki nie będzie można ponownie otworzyć.