Top Gear wchodzi do studia nagrań
Panowie ze słynnego brytyjskiego programu Top Gear wybrali się do studia nagrań, by przekonać się, czy z dźwięku silników samochodowych można stworzyć muzykę. Wcześniej jednak James May spróbkował odgłosy silników takich maszyn jak Ferrari, Chevrolet Corvette, Suzuki Swift i Mazda RX-8. Próbki trafiły do samplera EXS-24 i wtyczki Auto-Tune, a następnie, po odpowiednim dostrojeniu, stworzono z nich melodię będącą motywem przewodnim programu Top Gear.
Jak powiedział realizator ze studia, w którym odbywała się ta produkcja, trudno wydobyć z silnika spalinowego głos przypominający Barbarę Streisand, ale i tak końcowy efekt jest powalający…
Darmowy sampler dla Pro Tools
Jeśli poszukujesz czegoś, co da ci przedsmak możliwości jakie oferuje sampler Structure, to powinieneś zajrzeć na stronę firmy Digidesign – upss, firmy Avid oczywiście – gdzie znajdziesz całkowicie bezpłatną wersję tej znakomitej wtyczki.
Structure Free został opracowany przez programistów z grupy Digidesign Advanced Instrument Research (A.I.R.) i jest nieco uszczuploną pod względem funkcjonalnym wersją samplera Structure, tak samo jak on integrującą się z sesjami Pro Tools.
Wraz ze Structure Free otrzymujemy ważącą ponad 880 MB bibliotekę startową skompilowaną przez A.I.R., ale wersja Free odtwarza również inne sample i kolekcje brzmieniowe Structure.Czytaj dalej
Bono już wie, kto okrada branżę muzyczną
Na początku nowego roku Bono (który w każdej sprawie zawsze ma coś do powiedzenia), podzielił się z czytelnikami New York Timesa (wokalista U2 dorabia na boku jako felietonista w tej poczytnej gazecie, a co…) swoimi przemyśleniami na temat rozwoju branzy muzycznej, ujmując je w dziesięć punktów (skojarzenia z dziesięcioma przykazaniami chyba są nie na miejscu).
Jedyną rzeczą, która chroni przemysł filmowy i telewizyjny przed tym co spotkało branżę muzyczną i wydawniczą, zwłaszcza gazety, jest rozmiar plików. Rosnące możliwości przepustowe sprawią jednak, że za kilka lat będzie możliwość pobrania całego sezonu 24 (serial produkcji Fox) w 24 sekundy. Wiele osób będzie przy tym uważało, że powinno to być dostępne za darmo.Czytaj dalej
TB-303 Bass Line Loop Library – płać ile chcesz!
TB-303 Bass Line to biblioteka pętli basowych firmy Kreative Sound, które powstały z wykorzystaniem tego kultowego instrumentu Rolanda. Wszystkie pętle są kwaso-przyjazne, a zatem można je synchronizować do tempa projektu i zmieniać ich tonacje. Można też poddać je zabiegowi plasterkowania i przearanżować zgodnie z własną fantazją i aktualnymi potrzebami.
Producent podkreśla, że każda pętla ma własny, indywidualny charakter brzmieniowy, melodyczny i rytmiczny, co wynika z zastosowania zupełnie nowego podejścia do poszczególnych elementów biblioteki. Pochodów nie budowano z tych samych sampli, ale za każdym razem programowano je od nowa używając TB-303. Wszystkie pętle mają oznaczenie royalty free.
A teraz najciekawsze, czyli cena…Czytaj dalej
Najciekawsze syntezatory 2009 roku
Znalazło się w niej 10 syntezatorów wskazanych wcześniej przez blog Synthtopia.com. Wszystkie te instrumenty mają cechy, których próżno było szukać w syntezatorach produkowanych jeszcze pięć i więcej lat temu – niesamowity potencjał brzmieniowy i akceptowalną cenę. Teraz już każdy może poważnie myśleć o zakupie uczciwie brzmiącego syntezatora, nie wydając przy tym fortuny. Zwróćcie uwagę na to, że w ankiecie pojawił się instrument, który trudno nazwać syntezatorem (Moog Etherwave Plus). Zamieszczony jednak został przez pewien sentyment do innych instrumentów tej firmy, bardzo aktywnej od kilku lat i mającej na swoim koncie szereg ciekawych propozycji (za moment będziemy wreszcie mogli podziwiać nowego Taurusa!). A zatem – klikajcie i wybierajcie! A jeśli macie jakieś sugestie, uwagi lub przemyślenia, zachęcamy do komentowania tego wpisu.
Programowanie pochodów basowych w TB-303
Projektanci urządzenia pod nazwą Roland TB-303 Computer Controlled Bassline Synthesizer nawet w najśmielszych marzeniach nie podejrzewali, że ich produkt zrobi tak oszałamiającą karierę i stanie się podstawowym instrumentem wielu generacji muzyków. To srebrne pudełko, które z założenia miało pełnić funkcję automatycznego akompaniatora, wróciło do łask dzięki temu, że wielu jego pierwszych nabywców nie widząc w nim nic interesującego sprzedawało urządzenie za bezcen. Trafiwszy w ręce niezbyt zamożnych, ale za to kreatywnych ludzi potrafiło jednak pokazać prawdziwy pazur, a nagrane z jego pomocą dźwięku basu słychać obecnie w wielu najważniejszych nagraniach muzyki końca XX wieku.
Poniższe, trwające prawie 8 minut wideo pokazuje, jakie efekty można uzyskać przez odpowiednie zaprogramowanie TB-303 i umiejętne wykorzystanie wszystkich manipulatorów odpowiedzialnych za brzmienie.
Perkusiście Metalliki dzwoni w uszach
Hałas w sali koncertowej jest niesamowity. Fani krzyczą „Metallica… Metallica!”. Lars Ulrich podnosi pałki wysoko nad głowę i napawa się entuzjazmem tłumu. Przez ułamek sekundy wrzawa z widowni zamienia się dziki grzmot. Ulrich zdecydowanym ruchem opuszcza pałki i zaczyna grać. Na scenie słychać zawodzenie gitary, niskie dźwięki basu, a on zapamiętale tłucze w bębny.
„Gram głośną muzykę rockową od 35 lat”, mówi Ulrich, lat 46, perkusista grupy Metallica. „Do tej pory nigdy nie korzystałem z jakichkolwiek rzeczy do ochrony słuchu”. Po pewnym czasie okazało się jednak, że hałas zaczął go prześladować także poza salą prób i koncertowymi arenami. „Mam ciągłe dzwonienie w uszach. Słyszę je cały czas, bez przerwy”.Czytaj dalej
Syntezator analogowy zrobiony z odkurzacza…
Ludzie to mają pomysły… Flo Kaufmann przerobił stary odkurzacz na syntezator analogowy, w którym znajdziemy 2 moduły VCO, drabinkowy filtr Mooga, moduł kształtowania obwiedni ADSR, 8-krokowy sekwencer oraz interfejs MIDI…
Złote dziecko dzieli się z innymi
Goldbaby to pochodzący z zamieszkałej przez nietoperze i ptaki takahe Nowej Zelandii realizator dźwięku i kreator brzmień, który przepada wręcz za klasycznymi maszynami perkusyjnymi, syntezatorami oraz leciwym sprzętem studyjnym.
W swej miłosci do antycznych urządzeń posunął się do tego, by udostępnić za darmo owoce swojej wielomiesięcznej pracy. A są nimi 24-bitowe sample WAV, pliki REX i wzorce rytmiczne stworzone z wykorzystaniem takich klasyków jak Akai MPC60, Roland TR-606, TR-808 i TR-66. Wszystko to, i całą masę innych darmowych smakołyków, znajdziecie na jego stronie w dziale Free Stuff.