Kompresory vari-mu zwyczajowo bywają kojarzone z miękką odpowiedzią dynamiczną o specyficznym i także zmieniającym się składzie harmonicznym. Posłuchajmy sprzętowego Nu Mu i porównajmy go z wtyczką Fairchild 670.
4400a oraz T2 – porównanie dwóch mikrofonów sE Electronics
Najkrócej rzecz ujmując, sE Electronics 4400a to swego rodzaju klasyka, zaś T2 to spojrzenie w przyszłość. Posłuchajmy obu w kontekście podobnego cenowo United Twin 87.
Universal Audio SD-1 i SM7B – porównanie kapsuła w kapsułę
Wygląda to trochę tak, jakby firma Universal Audio przyglądając się zabiegom innych producentów uznała co następuje: no dobra chłopcy, zabierajcie swoje zabawki i wracajcie do piaskownicy. Teraz my wam pokażemy, jak stworzyć prawdziwą alternatywę dla SM7B. Posłuchajmy, co z tego wyszło.
Sony C-80 i jego porównanie
Najnowszy Sony C-80 wygląda intrygująco, a cenowo prezentuje się nie tak strasznie. Któż zatem nie chciałby mieć w swoim domowym studiu wielokrotnie tańszej wersji legendarnego C-800G?
Dekonstrukcja: Michael Jackson, Beat It
Dekonstrukcja piosenki z największej płyty pop wszech czasów, jaką jest i chyba na zawsze pozostanie Thriller Michaela Jacksona. Bardzo ciekawa aranżacja Quincy Jonesa może nas wiele nauczyć…
Co potrafi Manley ELOP+?
ELOP+ to ekscentryczny zakup, ale jeśli już miałbym wydać ponad 20.000 zł na współczesnego LA-2A, to wolę kupić Manleya, który też jest lampowy, ale bardziej uniwersalny, ma dwa kanały i pracuje w trybie stereo.
RME Digiface AES z zasilaniem przez USB
Digiface AES bardziej pasuje do rodziny Fireface, ale może być zasilany przez USB, ma 14 wejść i 16 wyjść (co daje ok. 323 zł za kanał…) i wszystkie zalety sprzętu firmy RME
Dekonstrukcja: The Police, Every Breath You Take
W tym odcinku rozbieram Every Breath You Take, największy przebój The Police, na dźwięki pierwsze, by przyjrzeć się mu z zupełnie innej perspektywy. Znajdziemy w nim naprawdę dużo ciekawych kąsków…
Røde NTH-100M, czyli słuchawki i mikrofon
Jeśli chodzi o mikrofony, to wiemy dobrze, że Rode ma duże doświadczenie i raczej nie zawodzi swoich klientów. Nie jest to jednak mikrofon do prac studyjnych, ale czysto komunikacyjnych i ze swojego zadania wywiązuje się doskonale.
Dekonstrukcja: Yazoo, Don’t Go
Prosta kompozycja, która bez głosu Alison mogłaby przejść kompletnie niezauważona. A jednak ta próba połączenia chłodnej elektroniki z feelingiem i emocjami okazała się całkiem udana i przyniosła artystom światową sławę, z owoców której korzystają do dziś.
Zobacz dekonstrukcję i posłuchaj całej sesji od początku do końca.